Sykehusstreiken er over, men vi gir oss ikke!

Streiken i sykehusene er over etter at det blir tvungen lønnsnemnd. Det er skuffende, men kampen fortsetter for pensjon fra første krone.

24.06.2019
Sist oppdatert: 24.06.2019

Fagforbundet Oslo har stått sammen i streiken om pensjon fra første krone. For oss er dette et ufravikelig krav og vi skal kjempe videre. En meningsmåling Sentio gjorde for Fagforbundet viser at 91 prosent av de som ble spurt er enige i kravet om at deltidsansatte skal få pensjon.

En skuffet streikeleder

- Jeg er skuffet over at det gikk til tvungen lønnsnemnd, etter at arbeids- og sosialminister Anniken Hauglie (H) kalte inn partene med beskjed om at det blir tvungen lønnsnemd, sier Bjørn Wølstad-Knudsen som er leder av Fagforbundet Sykehus og Helse Oslo og streikeleder i Oslo.

- Jeg takker dere for den fantastiske jobben dere har gjort og humøret dere som streikevakter har hatt gjennom hele streiken. Det har varmet hele fagbevegelsen. Ellers så ønsker jeg alle i fagforeninga en riktig god sommer, og helt spesielt til de som har vært ute i streik, sier Wølstad-Knudsen videre.