pleiar.no - appen for helsepersonell som er medlem i Fagforbundet

Pleiar.no er et faglig oppslagsverk for alt helsepersonell. Om du er sykepleier, helsefagarbeider, vernepleier, student eller lærling vil du ha nytte av dette verktøyet.

20.09.2019
Sist oppdatert: 24.10.2019

Pleiar.no er Fagforbundets elektroniske oppslagsverk for deg som jobber med pleie, helse og omsorg eller er student/lærling. Den er laget av og for praktikere og ment for bruk i en hektisk hverdag, der du trenger å finne informasjon fort.

På pleiar.no finner du:

Håndbok (prosedyrer, undersøkelser, lovverk og etikk)

Klinisk ordliste

Verktøy for beregning av ernæringsbehov, ernæringsinntak og BMI

Verktøy for beregning av infusjonshastighet

Lenker til de viktigste ressursene for helsepersonell

Referanseverdier til blodprøver og andre laboratorieprøver

Hvordan får jeg tak i appen?

Pleiar.no er en såkalt webapp: Gå inn på nettsida pleiar.no og trykk på "installer app" i menyen. Så må du være medlem i Fagforbundet for å kunne gå videre. Du logger deg inn med fødselsnummer og mobilnummer. Det går også an å bruke nettsida for dem som ønsker det, men også da må man logge seg inn for å se alt.