Høy aktivitet i pensjonistutvalget

Fra sommeren 2019.

I 2019 har det vært full aktivitet i pensjonistutvalget i Fagforbundet Oslo. Responsen har vært enorm. Det blir mer av det samme i 2020.

05.12.2019
Sist oppdatert: 06.12.2019

Det siste året har pensjonistutvalget arrangert flere aktiviteter for pensjonistmedlemmene i Fagforbundet Oslo. Responsen har vært enorm. Arrangementene har vært fulltegnet i løpet av et par timer og tilbakemeldingene har vært meget gode. For eksempel har utvalget vært i Operaen, i teater, på Forsvarsmuseet, besøkt Hadeland glassverk, på Folkemuseet og ikke minst på Arbeidermuseet med påfølgende tur langs Akerselva.

Medlemspleie er viktig

Dette er egentlig en oppgave for pensjonistutvalgene i de lokale fagforeningene, men ikke alle har pensjonistutvalg. Det er stor forskjell både på kapasitet og økonomi mellom foreningene. Flere har et godt tilbud til medlemmene, mens andre ikke har det samme gode tilbudet. Pensjonistutvalget i Fagforbundet Oslo kommer derfor til å samarbeide med de foreningene som har liten kapasitet for å få i gang medlemspleie lokalt eventuelt i samarbeid med flere foreninger.

Avslutter året godt

Pensjonistutvalget har nettopp avsluttet en populær foredragsserie om Oslo bys historie med Erik Moxnes. I 2020 blir det nye foredrag med nye temaer. Utvalget har også hatt og kommer til å fortsette med omvisninger på Stortinget og i Oslo rådhus - viktige institusjoner der beslutningene om vår framtid tas og vi får mulighet til å møte dyktige omvisere og politikere.

{insert_ep_object templateName="image_center" profileId="" imageId="73536" description1="Det blir flere hyggelige dager med pensjonistutvalget i 2020. " description2="" href="" type="imageTemplate"}