Slik blir 1. mai i Oslo

Åge Aleksandersen, allsangkveld, appeller og digitalt tog. Velkommen til digital 1. mai feiring.

29.04.2020
Sist oppdatert: 29.04.2020

Tema for 1.mai i 2020 er trygghet for helse og arbeid. Det er i tiden vi står i nå vi erfarer hvor viktig fellesskap og solidaritet er. Fagforbundet Oslo oppfordrer alle til å delta på digital feiring av arbeiderenes kampdag.

Gratis Åge konsert for medlemmer 30. april

Åge Aleksandersen spiller for Fagforbundets medlemmer 30. april - med mulighet for reprise for dem som ikke får sett konserten "live

I forbindelse med 1. mai-feiringa kan Fagforbundet by alle medlemmer på konsert med Åge Aleksandersen 30. april. Har du ikke mulighet til å se konserten direkte vil den være tilgjengelig til og med 1. mai.

Alle medlemmer vil få tilsendt informasjon på e-post denne uka, og på morgenen 30. april vil de få tilsendt en sms med lenke og passord til konserten.

Konserten begynner kl. 18.00.

Bli med på allsangkvelden torsdag 30. april kl. 18.30

LO i Oslo og Sosialistisk Kor inviterer deg til sangkveld dagen før 1.mai her.

1.mai

LO i Oslo

LO i Oslo sin digitale 1. mai sendingen kan sees her.

Det blir taler, appeller og minnemarkeringer. Janitsjarmusikk og korsang blir det også! LO i Oslos leder Ingunn Gjerstad geleider deg igjennom dagens program.

LO

LO sin hovedsendingen fra kl. 11.00 kan sees her.

Kl. 12.00

Appell ved LO-leder Hans-Christian Gabrielsen

Kl. 12.18

Appell ved Arbeiderpartiets leder Jonas Gahr Støre

Kl. 12.48

Internasjonalt engasjement

Hjemme hos Henriette Westhrin, generalsekretær i Norsk Folkehjelp. Gjest Trine Lise Sundnes, leder for LOs internasjonale avdeling. Internasjonal appell v/Barbara Figueroa Sandoval, leder for LO i Chile og vinner av Arthur Svenssonprisen 2020.

Syng Internasjonalen 1. mai kl. 13:00

1. mai kl. 13:00 skal vi sammen synge Internasjonalen, uansett hvor vi er! Selv om du kanskje ikke ser eller hører noen andre der du er, vit at du synger sammen med flere tusen andre!

Kl. 13.05

Appell ved SV-leder Audun Lysbakken

Kl. 13.20

Vi går i digitalt tog! Les mer om hvordan du kan delta her.

Du kan også lage din egen minipariole her.

Kl. 19.00

Sound of Solidarity

Solidaritetskonsert fra Norsk Folkehjelps solidaritetsungdom. Mer informasjon her.

{insert_ep_object templateName="image_center" profileId="" imageId="74641" description1="" description2="" href="" type="imageTemplate"}