Fagforbundet Oslo gir 10 000 kroner til Libanon

Fagforbundet Oslo ønsker å vise støtte og solidaritet med de mest sårbare i Beirut. Derfor har regionstyret gitt 10 000 kroner til Norsk Folkehjelp. Vi oppfordrer andre organisasjoner og fagforeninger til å gjøre det samme.

26.08.2020
Sist oppdatert: 26.08.2020

Etter den voldsomme eksplosjonen i Beirut 4. august, som tok 160 menneskeliv og skadet hundrevis, er behovet for hjelp enormt. En forferdelig katastrofe har rammet det libanesiske folk. Landet er også hardt rammet av covid-19 som sprer seg raskt.

Palestinske flyktninger og flyktninger fra Syria lever under kritiske forhold. Selv før eksplosjonen var landet i en dyp økonomisk krise. Libanons største kornsilo ligger i ruiner og mange vil bli rammet av sult. Beiruts mest sårbare trenger øyeblikkelig hjelp.

Fagforbundet Oslo ønsker å demonstrere vår solidaritet med Libanon gjennom en bevilgning på 10 000 kroner til Norsk Folkehjelp. Bevilgingen er i tillegg til de 300 000 kronene som Fagforbundet har gitt tidligere.