Sonia Khan valgt og digitalt representantskap gjennomført for første gang

Representantskapet med årsmøtesaker har blitt utsatt på grunn av pandemien, men 27. august ble det gjennomført digitalt. Sonia Khan ble valgt til ny yrkesseksjonsleder, politikk ble vedtatt og regnskapet ble godkjent.

28.08.2020
Sist oppdatert: 14.04.2021

Representantskap med årsmøtesaker skulle vært gjennomført i midten av mars, men på grunn av pandemien var ikke det mulig. Noen måneder senere er møte over og vi pratet med en glad yrkesseksjonsleder som endelig var blitt valgt.

Hvordan føles det å endelig bli valgt?

- Jeg hadde en anelse at jeg skulle bli valgt, men det er ganske godt å vite at det endelig er klart. Det er en ære og jeg skal prøve mitt beste, sier Sonia Khan.

Hva er ditt store mål?

- Målet er å gjennomføre handlingsplanen og tiltakene vi har i planen. Naturlig er det noen endringer på grunn av pandemien, men vi skal prøve å gjennomføre mye digitalt. Vi har digitale verktøy og vi håper å støtte våre medlemmer. Mange medlemmer er usikre og disse må vi følge godt opp.

Hvordan var det å følge representantskapet digitalt?

- Det gikk veldig fint. Jeg synes at ledelsen gjorde en god figur, sier Khan.

Første digitale representantskapet

Dette var det første digitale representantskapet i Fagforbundet Oslo og delegatene var godt fornøyd i etterkant. Å møtes fysisk vil alltid være bedre, men er det noe vi har lært av pandemien så er det å gjennomføre ting digitalt. Neste representantskap håper vi å gjennomføre som vanlig, men med strenge smittevernsregler.

Tre uttalelser ble vedtatt.

Kampen mot forskjellssamfunnet

Stopp undergravinga av tariffavtaler og arbeidslivet!

Fagforbundet Oslo støtter kampen for et fritt Palestina!

{insert_ep_object templateName="image_center" profileId="" imageId="75096" description1="Møteleder Vidar Evje. Foto Trine Posaas Nilsen. " description2="" href="" type="imageTemplate"}{insert_ep_object templateName="image_center" profileId="" imageId="75097" description1="Leder Roger Dehlin legger frem regnskap for 2019. Foto: Kjell Håkon Norås. " description2="" href="" type="imageTemplate"}{insert_ep_object templateName="image_center" profileId="" imageId="75102" description1="Sekretær Trine Posaas Nilsen. Foto: Kjell Håkon Norås. " description2="" href="" type="imageTemplate"}{insert_ep_object templateName="image_center" profileId="" imageId="75104" description1="Behind the scenes. Foto: Anna Elisabeth Uran." description2="" href="" type="imageTemplate"}