Webinar med Helsesista: Våg å være

(Foto: Ottesen, Steinar)

Fagforbundet Oslo inviterer til webinar med Helsesista 4. februar fra kl. 17.00. Slagordet til «Helsesista» er våg å være og det er tema i webinaret.

19.01.2021
Sist oppdatert: 19.01.2021

Å være med å løfte den psykiske helsen til barn og unge, er en sterk motivasjonsfaktor i informasjonsformidlingen og i de ulike samarbeidsprosjektene til Tale Maria Krohn Engvik, bedre kjent som «Helsesista». Tale setter fokus på tabubelagte temaer som overgrep, vold, nakenbilder, selvmordstanker og det å ha det vanskelig inni seg, våge å be om hjelp.

Det er mulighet å stille spørsmål underveis.

Om Helsesista

Tale Maria Krohn Engvik hadde vært ansatt som helsesøster i Oslo kommune i fem år, da hun på tampen av 2016 åpnet snapchatkontoen «Helsesista». Hun har nå 200 000 abonnenter på snapkanalen sin, og med en dundrene miks av seriøs kunnskap, humor og personlighet, sprer hun Helsesista sitt budskap. Tale er blitt tildelt 12 priser for sitt arbeid som Helsesista. Blant dem er Redd Barnas Rettighetspris i 2017 og Tabuprisen 2018. Selv verdsetter hun høyest meldinger fra ungdom som forteller at de på grunn av hennes arbeid har våget å be om hjelp.

Praktisk informasjon

Torsdag 4. februar kl. 17.00