Iren Luther, leiar av yrkesseksjon helse og sosial i Fagforbundet

Bekymra for video-retningsliner i helsetenesta

Fagforbundet uttrykkjer bekymring i høyringssvar til utkast for retningsliner for bilete-, film- og lydopptak i helsetenesta.

Sats på hjemmehjelperne!

4. november er hjemmehjelpernes dag. Å styrke hjemmehjelpstjenestene er en av de beste investeringene en kommune kan gjøre, og bør være en av de første tiltakene i Bo trygt hjemme-reformen!

Arendalsuka - tre livsfortellinger

Hvem er det vi jobber for i eldreomsorgen? Tradisjonen tro har Verdighetsenteret og Fagforbundet et felles arrangement i Arendalsuka.

Illustrasjonsbilete

Velferdsteknologi for betre tenester

Fagforbundet er positive til meir bruk av velferdsteknologi i helsetenestene. – Rett bruk av teknologi kan vere positivt for både pasientar og tilsette, men då må det gjerast riktig, seier Iren Luther

Podkast om hørselshemming

Sjansen er stor for at du kjenner noen som har et hørselsproblem. Hvilke utfordringer kan hørselshemming føre med seg? Og hvordan kan du bidra til å gjøre hverdagen litt lettere for en som hører dårlig? Podkasten Fagprat gir deg noen tips!

Nettkurs om tannhelse for eldre

I anledning helsefagarbeiderdagen 26. november har Fagforbundet laget et nytt nettkurs om tann- og munnstell for syke eldre. Kurset passer for helsefagarbeidere og andre som jobber med eldre og syke i sykehjem, sykehus og hjemmetjenesten.

Illustrasjon.

Del et bilde av din nye arbeidshverdag!

Dette er en utfordring til deg som er medlem eller tillitsvalgt i Fagforbundet. Vis oss hvordan du har det på jobb akkurat nå!

Britt Holand, hjelpepleier i hjemmetjenesten i bydel Østensjø i Oslo

Står på for hjemmetjenesten i Oslo

Mediene melder om manglende smittevernutstyr for hjemmetjenesten og høyt arbeidspress. Hjelpepleier Britt Holand i bydel Østensjø rapporterer om ansatte som strekker seg langt for å nå fram med medisiner, hjelp og omsorg.

På bildet; Line Tollefsen, Berit J. Kristensen og Britt Jensen

Nytt faglig tilbud fra Yrkesseksjon helse og sosial: podkasten Fagprat

Sjekk ut det splitter nye faglige tilbudet fra Yrkesseksjon helse og sosial i Fagforbundet, podkasten Fagprat.

Verdighets-konferansen - Kreativ Omsorg 2019

I mars 2019 smelter de to tradisjonsrike konferansene Verdighetskonferansen og Kreativ Omsorg igjen sammen på en felles arena i Oslo. Fagforbundet og Verdighetsenteret er arrangører, mens en rekke organisasjoner blir med som samarbeidspartnere. Dette blir vårens nasjonale faglige og sosiale møteplass!

Marker Stopp Trykksår-dagen 15. november

De fleste trykksår kan forebygges. Likevel får en av fem pasienter i sykehus og sykehjem trykksår. Bli med og marker Stopp trykksår-dagen 15. november.

Hjerneslagskampanjen Prate, Smile, Løfte

Fredag 26. oktober inviterte Helsedirektoratet til et møte for å diskutere videreføringen av Prate, Smile, Løfte-kampanjen som en nasjonal dugnad.