Vant over omsorgsgigant - nå får de millionerstatning

I ukens episode av podkasten «Hele laget» møter du omsorgsarbeider Ken Schjøllert Mostue Rogstad, som er en av 184 saksøkere som har vunnet frem i kampen mot omsorgsgiganten Stendi.

Illustrasjon hjemmekontor

Vil du delta på hjemmekontorseminar i regi av Arbeidstilsynet?

Ønsker du å få oppdatert kunnskap om muligheter og utfordringer i en hybrid arbeidshverdag? Å lære mer om hvordan du kan jobbe forebyggende, ta i bruk ny kunnskap og hvordan du kan omsette dette til praksis? Og å delta i gruppediskusjoner, dele erfaringer og få påfyll om systematisk HMS-arbeid for å bedre et hybrid arbeidsmiljø? Da bør du melde deg på denne konferansen!

Mette Nord på talerstolen under Fagforbundets landsmøte i 2022.

Mette Nords 1. mai tale hjemme i Grenland

Fagforbundets leder Mette Nord dro rett fra forhandlinger i Oslo til Porsgrunn for å holde 1. mai tale hjemme i Grenland. I talen la hun stor vekt på at vi er en del av en større internasjonal bevegelse og at arbeidsfolk må stå sammen i tida framover.

23. mai blir den nye pensjonen klar.

Vil ha et rettferdig trygdeoppgjør

Fagforbundet mener at kjøpekraften for alle pensjonister må økes. – Årets trygdeoppgjør er av avgjørende betydning for å sikre en rettferdig og verdig tilværelse for pensjonister og uføre i vårt samfunn, sier Fagforbundets leder, Mette Nord.

Kontorlandskap illustrasjon

Dette er den mest sosiale kontorløysinga: – Litt overraskande

Kor er det vi snakkar mest med kollegaene våre, i ope landskap eller på einekontor? Funnet vil overraske mange.

Mette Nord, leder i Fagforbundet under KS-forhandlingene.

Enighet i kommuneoppgjøret – godt resultat for alle

Det er enighet i lønnsoppgjøret i kommunesektoren for LO Kommunes medlemmer. – Hele laget har fått et godt oppgjør, sier LO Kommunes leder, Mette Nord.

Illustrasjonsfoto. Student, studier, skole

Stor økning i antall søkere til universiteter, høyskoler og fagskoler

Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse melder at det er en stor økning i antall søkere til høyere utdanning, høyskole og fagskole. Hele 160 000 tusen har valgt å søke i år. Ved fagskoler er økningen på hele 17 prosent. Med unntak av pandemi-årene har det aldri vært så mange søkere til høyere utdanning. Tallene viser også økt etterspørsel etter studier innen kunstig intelligens og økonomi og administrasjon

digital bevaring

KI: Vi trenger åpne norske språkmodeller

Det er stor enighet om at Norge må satse videre på åpne norske språkmodeller fremover. Dette kom frem på arrangementet «CuttingEdgeAI - NORA.LLM: Åpne norske språkmodeller som allemannseie". Se opptak her!

Kontoransatte ved Finnmark fylkeskommune i Vadsø feirer kontoransattes dag.

Markering av kontoransattes dag

Kontoransattes dag ble markert i hele landet forrige uke. For første gang ble årets kontoransatt kåret i anledning kontoransattes dag i Agder.

kontor - skjerm - IT - illustrasjon - data - datamaskin - veileder - rådgiver - telefon - samtalerAnn-Mari Rønning - veileder

Smakebit fra fagdagen: Dette er den mest sosiale kontorløsninga

Hvor er det vi snakkar mest med kollegaene våre, i åpne landskap eller på cellekontor? Funnet vil overraske mange, skriver Fagbladet, som tok turen til yrkesseksjon kontor og administrasjons fagdag "Fremtidens kontor".

Fagforbundet og nestleder Odd Haldgeir Larsen har nå over 410 000 medlemmer i ryggen.

Medlemmene strømmer til Fagforbundet

Fagforbundet har passert 410.000 medlemmer. – Mange opplever at de har fått dårligere råd og ser at det er viktig å stå sammen, sier nestleder Odd Haldgeir Larsen.

quiz

Ukesquiz

Ta Yrkesseksjon kontor og administrasjons ukesquiz og test dine kunnskaper, enten alene eller sammen med gode kollegaer over en kaffekopp.