Nettstedet er under oppgradering og kan derfor i perioder være ustabilt eller mangle innhold.

Fagforbundets familieleir

Fagforbundet arrangerer hvert år to familieleirer. Leirene er arrangert i samarbeid med LOs ungdomsorganisasjon Framfylkingen, og er et tilbud til Fagforbundets medlemmer. Familiene som deltar får nye venner og en variert, lærerik, morsom og minneverdig ferie.

Det blir leir i 2021, men med forbehold om endringer i koronasitusasjonen

På grunn av usikkerhet knyttet til koronaviruset utgikk familieleirene i 2020, men i 2021 vil det bli arrangert - denne gangen vil begge leirene avholdes i Målselv.

Hvor?

Haraldvollen Leirskole i Målselv kommune.

Når?

Uke 30: 26.– 30. juli 2021

Uke 31: 02.– 6. august 2021

Deltakeravgiften er kroner 400,- per familie. Fagforbundet dekker rimeligste transport, kost/losji og aktiviteter for alle deltakere.

Registrering åpner 1. april 2021. For påmelding trykker du på denne lenken.

Søkerne vil få svar om de har fått plass i løpet av utgangen av april. Deltakere som ikke har deltatt tidligere vil bli prioritert først.

Lurer du på noe?

Se spørsmål og svar på denne siden, eller ta kontakt:

familieleir@fagforbundet.no

Det er vurdert at familieleirene kan gjennomføres med tilstrekkelig smittevern, og det tas forbehold om nasjonale og lokale retningslinjer. Det må derfor tas forbehold om avlysning på grunn av koronapandemien.

Se alle nyhetssaker

Spørsmål og svar om Fagforbundets familieleir

På Ringsaker er det eget bad til hvert rom. Rommene er små, så noen større familier blir delt opp på to rom vegg i vegg.

Haraldvollen er et leirsenter. Vi vil forsøke å legge tilrette for at alle familier får eget bad, men noen må kanskje dele, avhengig av sammensettingen i deltakergruppen. (Si fra i kommentarfeltet når du søker om plass dersom du har spesielle behov, eller ta kontakt senere.)

Har du andre spørsmål, send e-post til familieleir@fagforbundet.no

Det er små rom og enkel standard, og veldig hyggelig. Det er ansatte på leirstedet som lager mat og tar seg av gulvvask og utvask, men vi har selv ansvar for å sørge for at det er rent og pent gjennom oppholdet.

ALLE! Det vil være program som passer både for småbarn, barn og ungdommer, og aktiviteter som hele familien kan gjøre sammen.

Klær til alt slags vær. Vi er mye utendørs. Du får detaljert informasjon om dette senere.

Ja, du kan melde deg på, men det er viktig at du gir beskjed så raskt som mulig hvis du må melde avbud.

Nei, det er ikke tillatt, på grunn av regler ved leirstedet og på grunn av hensyn til allergikere.

Vi tilbyr leirskolemat. Fire måltid per dag. Vi legge til rette for allergier. Utover dette tilbyr vi vegetarisk mat for de som ønsker det. Oppgi denne type informasjon ved påmelding. Det er ikke tilgang på kiosk eller butikk i nærheten av leirstedene.

Leir er kjempegøy. Dere blir kjent med mange nye mennesker og får delta på mange morsomme aktiviteter. Mange barn er så aktive at de ber pent om å få legge seg når det nærmer seg kveld. Andre barn bruker litt tid på å bli varme i trøya, og det er helt i orden.

Vi gjør alt vi kan for at alle skal ha det bra. For at leiren skal bli bra er vi avhengige av at både foreldre og barn bidrar og engasjerer seg. Vi ønsker at alle skal bidra litt, ut fra egne forutsetninger. Kanskje noen kan holde yogakurs eller styrketreningstime. Noen er flinke å hjelpe med rydding og vasking, andre kan kanskje arrangerer fotballkamp eller lære en annen leirdeltakere å strikke, eller hjelpe til å rydde i auditoriet etter at vi har hatt et arrangement.

Meld gjerne fra på forhånd om det er noe konkret du ønsker å bidra med, viss ikke er det bare å si fra når du kommer.

Det er avhengig av hvor du bor og hva som er alternativene. Dersom du skal få refusjon så må det være godkjent på forhånd. Personer som bor i Oslo-området skal være med på fellesbuss fra Oslo og må melde seg til familieleir@fagforbundet.no. All reise skal avklares med Astrid og Ingrid.

Nei, dessverre. Vi må gå gjennom påmeldingslistene, og sender ut e-post der vi gir tilbakemelding på om dere har fått plass, eller står på venteliste, innen 8.mai. Vi tar kontakt dersom det er aktuelt å tilby dere plass på en annen leir enn den dere har søkt på.

Dette er et tilbud til Fagforbundets medlemmer, så minst en voksen i familien må vøre medlem i Fagforbundet.