Storstreik avverget: Et godt meklingsresultat i Oslo kommune

Etter mekling mer enn et døgn på overtid ble det enighet mellom LO Kommune Oslo og Oslo kommune i tariffoppgjøret. Oppgjøret gir reallønnsvekst for LO-medlemmene i Oslo kommune. I tillegg klarte forhandlerne å unngå lokale forhandlinger i årets oppgjør, noe som er en svært viktig seier for oss.

Stor fare for streik i Oslo kommune

Oppdatering kl. 20:40: Meklingen i tariffoppgjøret for de ansatte i Oslo kommune fortsetter videre utover kvelden på mandag. Om meklingen ikke fører fram kan 1406 LO-organiserte arbeidstakere i Oslo kommune være ute i streik fra tirsdag.

LO Kommune Oslo krever reallønnsutvikling for hele laget

- Vårt hovedkrav foran meklingen som starter i morgen er reallønnsutvikling for alle, slår Per Egil Johansen som er forhandlingsleder for 18 388 arbeidstakere i Oslo kommune fast.

1325 Fagforbundet-medlemmer i Oslo kan havne i streik

-Vi håper på en konstruktiv mekling, men vil kun akseptere et meklingsresultat som ivaretar alle yrkesgrupper, sier Roger Dehlin som leder Fagforbundet Oslo foran meklingen om tariffoppgjøret i Oslo kommune.

Brannfolkenes dag 2022: Fagorganisering er en trygghet for meg

Hurra for brannfolkenes dag! Vi har intervjuet Chris Daniel Utengen feiersvenn, brannforebygger og medlem i Fagforbundet Oslo brannkorpsforening.

Brudd i forhandlingene om tariffoppgjøret i Oslo kommune

Forhandlingene mellom Oslo kommune og de fire hovedsammenslutningene endte med brudd i dag. Dermed går oppgjøret til mekling.

Forhandlingene fortsetter i Oslo kommune

Kl. 12.00 i dag overleverte forhandlingssammenslutningene sitt andre kravdokument i årets tarifforhandlinger. LO Kommune Oslo vektlegger økt reallønn til alle, seniortiltak, lærlinger og lønnskompensasjon for videreutdanning og kompetanseutvikling.

Lønnsoppgjøret Oslo kommune 2022: Hele laget skal ha et godt lønnsoppgjør!

Pressemelding fra Fagforbundet Oslo om lønnsoppgjøret i Oslo kommune 2022.

Hva betyr kvinnekamp i 2022

Innlegg i forbindelse med 8. mars. Av Linda Amundsen, trikkefører og tillitsvalgt i Fagforbundet Oslo Sporveiers Arbeiderforening.

Like muligheter uavhengig av kjønn

Vi har spurt kvinnelige tillitsvalgte hvorfor de støtter en av Fagforbundet Oslos tre paroler for 8. mars og hvorfor dagen er viktig for dem.

Avtale om korona-tillegg i Oslo kommune klar

LO Kommune Oslo, Oslo kommune og de andre forhandlingssammenslutningene er enige om en ny avtale om korona-tillegg i Oslo kommune. Avtalen innebærer økt kompensasjon for overtidsarbeid og merarbeid.

Nytt digitalt klubbverktøy under arbeid

For å hjelpe klubbstyrene utvikler Fagforbundet et nytt nettbasert verktøy for å gjøre styrejobben enklere. Verktøyet er under arbeid og Fagforbundet Oslo har intervjuet prosjektlederne.

Vi trenger deg som tillitsvalgt

Den tillitsvalgte er bindeleddet mellom det enkelte medlem og arbeidsgiver. Fra 1. – 5. november feirer vi tillitsvalgtuka med arrangementer og kurs.

Informasjon om Garnaasfondet

Her finner du informasjon om Garnaasfondet og søknadskjema om du ønsker å søke om støtte fra fondet.

Bli med på kurs hos Fagforbundet Oslo

Trenger du å sette deg inn i lover og avtaler som tillitsvalgt, eller trenger du en oppdatering? Fagforbundet Oslo har kurstilbud til tillitsvalgte og andre fagorganiserte.

Ny kulturmarsj for rettferdig pensjon

Kulturarbeidere kjemper for rettferdig pensjon. Onsdag 29. september, klokka fire på ettermiddagen, går arbeidere fra teatre og scener på nytt i Oslos gater. De krever at teaterdirektørene må handle.

Bli med på underskriftsaksjon for lovfestet rett til heltid

Hver femte medlem av Fagforbundet ønsker seg større stilling. Deltidsansatte sliter med å få boliglån, har manglende forutsigbarhet i hverdagen og dårlig pensjon.

Nå kan du forhåndsstemme

Bruk stemmeretten. Fra 10. august kan du forhåndsstemme i kommunen din. Husk legitimasjon og hold avstand hvis det blir kø.

Meklingen i Oslo kommune endte med minst 16 500 for alle

Etter 14 timers mekling på overtid er det enighet mellom Kommuneansattes Hovedsammenslutning (KAH), som forhandler på vegne LO-forbundene, og Oslo kommune i tariffoppgjøret. – Våre medlemmer får reallønnsvekst. Med et kronetillegg på minst 16 500 kr for alle medlemmer mener vi det er godt oppgjør, sier Roger Dehlin som leder Fagforbundet Oslo.

Oslo kommune: 1200 medlemmer kan bli tatt ut i streik

25. og 26. mai er partene i lønnsoppgjøret i Oslo kommune kalt inn hos Riksmekleren. Hvis meklingen ikke fører fram tar Fagforbundet ut ca. 1200 medlemmer i streik fra 27. mai.