Ny kulturmarsj for rettferdig pensjon

Kulturarbeidere kjemper for rettferdig pensjon. Onsdag 29. september, klokka fire på ettermiddagen, går arbeidere fra teatre og scener på nytt i Oslos gater. De krever at teaterdirektørene må handle.

28.09.2021

Bli med på underskriftsaksjon for lovfestet rett til heltid

Hver femte medlem av Fagforbundet ønsker seg større stilling. Deltidsansatte sliter med å få boliglån, har manglende forutsigbarhet i hverdagen og dårlig pensjon.

12.08.2021

Nå kan du forhåndsstemme

Bruk stemmeretten. Fra 10. august kan du forhåndsstemme i kommunen din. Husk legitimasjon og hold avstand hvis det blir kø.

10.08.2021

Meklingen i Oslo kommune endte med minst 16 500 for alle

Etter 14 timers mekling på overtid er det enighet mellom Kommuneansattes Hovedsammenslutning (KAH), som forhandler på vegne LO-forbundene, og Oslo kommune i tariffoppgjøret. – Våre medlemmer får reallønnsvekst. Med et kronetillegg på minst 16 500 kr for alle medlemmer mener vi det er godt oppgjør, sier Roger Dehlin som leder Fagforbundet Oslo.

27.05.2021

Oslo kommune: 1200 medlemmer kan bli tatt ut i streik

25. og 26. mai er partene i lønnsoppgjøret i Oslo kommune kalt inn hos Riksmekleren. Hvis meklingen ikke fører fram tar Fagforbundet ut ca. 1200 medlemmer i streik fra 27. mai.

19.05.2021

- Jeg skal ta vaksinen og oppfordrer deg til å gjøre det samme

Fagforbundet anbefaler sine medlemmer å ta vaksinen mot covid-19. Massevaksinering er starten på slutten av pandemien. Bli med på laget og ta vaksinen.

22.01.2021

Fem dager, fem gratis webinarer

Fagforbundet Oslo inviterer alle medlemmer til fagforbundsuka fra 23. november til og med 27. november. Fem dager, fem gratis webinarer. Her har du oversikten.

19.11.2020