Godt oppgjør for ansatte i Bring Home Delivery

ENIGE: Rebekka Sophie Torp, selskapstillitsvalgt i Bring Home Delivery og Mikael Albertsson, daglig leder. (Foto: Fagforbundet Post og finans)

Partene i lønnsoppgjøret for Bring Home Delivery er enige om hovedoppgjøret 2024.

29.04.2024 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 29.04.2024

Resultatet er et årlig tillegg for alle på 25.500 kroner, inkludert tillegget avtalt i de innledende sentrale forhandlingene. Deltidsansatte gis forholdsmessige tillegg.

Kveldstillegget erstattes med morgen- og ettermiddagstillegg, og øker til 25 kroner per time.

– Vi er fornøyd med et godt generelt tillegg og en god lavlønnsprofil. I tillegg er vi glad for at vi har fått til økt ubekvemstillegg, sier Gerd Øiahals, leder i Fagforbundet Post og finans.

Øiahals trekker også fram en ny stedfortrederordning og stadfestet heltidskultur som viktige gjennomslag.

Stedfortrederordningen innebærer ekstra kompensasjon ved intern oppdekking utover fem dager for avdelingslederstillinger og skiftleder. For avdelingslederstillinger utgjør det 6.000 kroner per måned eller 1.500 kroner per uke. For skiftleder utgjør det 3.000 kroner per måned eller 750 kroner per uke.

Heltidskultur er stadfestet i et nytt punkt i avtalen. Det sier at arbeidsoppgaver i bedriften skal organiseres, fordeles og tilrettelegges slik at det så langt som mulig legges til rette for heltidsstillinger.

– Oppgjøret skal nå til uravstemning. Vi anbefaler våre medlemmer å stemme ja, sier Øiahals.