Årets beste verver 2023

Marianne M. Snersrud, studentkontakt NTNU Gjøvik

Marianne M. Snersrud, studentkontakt NTNU Gjøvik (Foto: Anna Linnea Steen)

Fagbevegelsen er avhengig av medlemsvekst for å ha makt for fremtidige krav og forhandlinger, men fokuset på å være tilsluttet en arbeidstakerorganisasjon blir mer ukjent for mange og kommende generasjoner.

25.04.2024 av Annette Rud Jensen
Sist oppdatert: 25.04.2024

Dette er noe fagbevegelsen generelt har mye fokus på, det å bevisstgjøre hvor viktig det er å være organisert i en arbeidstakerorganisasjon som yrkesaktiv. Vi er derfor hele tiden ute etter å verve arbeidstakere som står utenfor og er uorganiserte. Representantskapet i Fagforbundet Innlandet har derfor vedtatt at vi hvert år belønner den som har vervet flest medlemmer det foregående året litt ekstra, i tillegg til de premiene man uansett vinner som verver fra Fagforbundets nettbutikk.

I 2023 var det  Marianne M. Snersrud som ble den beste ververen i Innlandet. Hun vervet totalt 11 nye medlemmer i 2023, og er dermed heldig vinner av ett diplom, og et gavekort a verdi. 5.000 kroner. Marianne er Fagforbundets studentkontakt ved NTNU Gjøvik.

Den største årsaken til at de som ikke er organisert i dag skyldes at dem aldri har blitt spurt - og vi i Fagforbundet Innlandet vil derfor oppførdre alle våre medlemmer til å spørre en kollega, en venn, ett familiemedlem eller en bekjent om dem er organiserte i et arbeidstakerorganisasjon. Når du først har spurt, er sjansen plutselig stor for at du har vervet et nytt medlem - og er ett steg nærmere å vinne årets beste verver for 2024.

Samhold gir styrke, og er ett av våre største medlemsfordeler!

Husk – det viktigste er å tørre å spørre om dem du møter kunne tenke seg å bli medlem!

Ti gode grunner til å bli medlem i Fagforbundet

Den dagen du bestemmer deg for å fagorganisere deg tar du en viktig og riktig beslutning. Når vi står mange sammen, får vi større gjennomslag for rettferdig lønn, trygg jobb og anstendige arbeidsforhold.

1. Fagforbundets hovedoppgave er å sikre deg gode og trygge lønns- og arbeidsvilkår. Vi passer på at arbeidslivets spilleregler blir fulgt.

2. Som medlem får du profesjonell hjelp ved usaklig oppsigelse, yrkesskade eller brudd på tariffavtalen.

3. Fagforbundet er Norges største fagforening med over 400 000 medlemmer, 18 000 tillitsvalgte og mange flinke folk som hjelper deg når du trenger det.

4. Alle skal ha råd til å være medlem i Fagforbundet. Derfor setter vi ned kontingenten fra 1. januar 2023. Samtidig øker regjeringa fagforeningsfradraget på skatten. Sjekk hvor mye billigere medlemskapet ditt blir.

5. Yrkesaktive medlemmer kan søke om stipend til utdanning og kurs.

6. De tillitsvalgte på arbeidsplassen hjelper deg hvis det oppstår uenighet med arbeidsgiver. Du får rådgiving, veiledning og hjelp ved konflikter.

7. Fagforbundet jobber politisk fordi du som arbeidstaker har det best når styrende politikere jobber med oss, og ikke mot oss. Faglig-politisk arbeid og samarbeid gir oss styrke og gjennomslagskraft. Du blir ikke medlem av noe parti når du melder deg inn hos oss. Ditt partivalg er ditt eget!

8. Vi har mange gode yrkesfaglige tilbud til medlemmene.

9. Som medlem i Fagforbundet får du tilsendt Fagbladet i posten ti ganger i året.

10. Som medlem i Fagforbundet får du Norges beste innboforsikring, samt andre forsikringer og tilbud gjennom LOfavør.

Se flere medlemsfordeler, og meld deg inn nå!