Hovedoppgjør!

Fagforbundets leder Mette Nord på streikemarkering på Youngstorget.

Fagforbundets leder Mette Nord på streikemarkering på Youngstorget. (Foto: Knut Brobakken / Fagforbundet)

Det er enighet i årets oppgjør i frontfaget, og nå er det våre medlemmer det skal forhandles for.

08.04.2024
Sist oppdatert: 08.04.2024

Det er enighet i frontfaget, og resultatet der legger grunnlaget for resten av oppgjøret. Den økonomiske rammen(lønnsveksten) i frontfaget er 5,2% og oppgjøret har hatt en lavtlønnsprofil. Les mer om resultatet i frontfaget her: https://frifagbevegelse.no/magasinet-for-fagorganiserte/arets-lonnstillegg-er-klart-oker-med-52-prosent-6.158.1040068.31c90d2537

Forhandlingene for våre medlemmer skal nå i gang. Vi har medlemmer i mange tariffområder, med ulike frister i hvert oppgjør. Følg med på din arbeidsgivers nettsider og fagforbundet.no!

Tariffområdet der vi har flest medlemmer er Oslo kommune, og der er fristen midnatt 30.april. Hvis man ikke oppnår enighet der, går oppgjøret til mekling 21.-23.mai. Les mer om gangen i oppgjør her: https://www.fagforbundet.no/oss/2024/03-15.03.2024/midtsida-dette-er-gangen-i-oppgjorene/?

Les mer om oppgjør på fagbladet.no, fagforbundet.no og frifagbevegelse.no.