Ny sjanse til advokatforsikring med kollektiv avtale

Med advokatforsikring har du god juridisk dekning i privatlivet.

Med advokatforsikring har du god juridisk dekning i privatlivet. (Foto: Mostphotos)

Tidligere denne uka gikk det ut tilbud om kollektiv advokatforsikring gjennom Fagforbundet til medlemmer som ikke har denne fordelen. Det er dermed mulig å tegne LOfavør advokatforsikring til 82,- måneden. Ellers koster den 194,- når man tegner individuelt hos LOfavør. Kampanjen varer til 30. oktober.

12.10.2023 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 12.10.2023

Fagforbundet innførte i 2022 en ny medlemsfordel, LOfavør Advokatforsikring, hvor medlemmer får enkel tilgang på advokathjelp i privatlivet. Med den kollektive avtalen betaler du kun 82,- per måned, mens forsikringen koster 194,- per måned når man tegner den individuelt gjennom LOfavør.

Kollektiv avtale er gjenåpnet t.o.m 30. oktober

Siden dette er en kollektiv avtale, har det ikke vært mulig for medlemmer å få forsikringen etter innføringsperioden i 2022. Fagforbundet har siden den gang fått mange henvendelser fra medlemmer som ikke tilsluttet seg medlemsfordelen, men som allikevel ønsker den. Vi har derfor besluttet å åpne opp så de som ønsker den kan bestille forsikringen og tilslutte seg den kollektive avtalen.

Prisen kan gå ytterligere ned

Til nå er det rundt 67 000 medlemmer som har advokatforsikringen, og bare i år har advokatene i HELP hjulpet medlemmer i 1500 store og små juridiske saker. Når vi runder 75 000 som har tegnet seg så vil prisen gå noe ned. Nye medlemmer får tilbud om forsikringen når de melder seg inn, det er "gamle" medlemmer som nå får mulighet til rimelig advokatforsikring.

Med advokatforsikring får du

• Ubegrenset rådgivning fra spesialisert advokat
  • Tilgang til viktige, digitale juridiske kontrakter
  • Full dekning av sakskostnader opp til 3 millioner kroner

Dette kan du bruke forsikringen til

• Familie- og barnerett
  • Arv, testament og fremtidsfullmakt
  • Kjøp av varer og tjenester
  • Fast eiendom og naborett
  • ID-tyveri og krenkende nettpubliseringer
  • Førerkortbeslag og forsikringssaker

Forsikringen gjelder deg som medlem, din ektefelle/samboer og hjemmeboende barn under 20 år.

Les mer på fagforbundet.no og bestill hos LOfavør