Hvem er årets arbeidsgiver i sykehus?

Fagforbundet skal kåre ÅRETS ARBEIDSGIVER I SYKEHUS 2024 Vi trenger ditt forslag!

06.10.2023 av Remi Helland
Sist oppdatert: 06.10.2023

Under Fagforbundets sykehuskonferanse 2024
deler vi ut prisen Årets beste arbeidsgiver i sykehus. Det inviteres med dette til å foreslå kandidater.

Fagforbundet ønsker å løfte frem
helseforetak, avdelinger og ledere som legger til rette for medinnflytelse, godt arbeidsmiljø, kompetanseheving og høyere kvalitet på tjenestene – til pasientenes beste.

Frist for innsending av forslag er 31. desember 2023. Forslag sendes til din lokale fagforening eller ditt lokale koordineringsledd.

Fagforbundet kårer årets arbeidsgiver etter
følgende kriterier:

• Arbeidsgiver har tilrettelagt arbeid som har resultert i forbedret arbeidsmiljø, effektivitet og kvalitet på tjenestetilbudet, gjennom medinnflytelse og medbestemmelse fra de ansatte.

• Rett bruk av ansattes kompetanse,
vektlegging av flerfaglighet og tverrfaglighet som sikrer rett person på rett plass.

• Arbeidsgivere som har bidratt til tiltak som er i tråd med Samarbeidsavtalen mellom Spekter og Fagforbundet.