Fikk tariffavtale etter mekling

F.v: Rune Mathiassen og Sandra Halvorstad er glade for at Head Frisør Larvik Amfi nå har tilsluttet seg tariffavtalen for frisører.

Etter mekling tirsdag 8. august har Fagforbundet inngått tariffavtale med Head Frisør Larvik Amfi.

08.08.2023 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 08.08.2023

Fagforbundet har 5 medlemmer på frisørsalongen i Larvik. Tidligere har det vært gjennomført forhandlinger og frivillig mekling som ikke førte frem.

– Vi er glade for at frisørene på Head Frisør Larvik Amfi nå har fått tariffavtale. Det gir en ekstra trygghet og forutsigbarhet for de ansatte, sier forhandlerne Sandra Halvorstad og Rune Mathiassen fra Fagforbundet.

Langsiktig arbeid med tariffavtaler for frisører

Fagforbundet Frisørenes Fagforening jobber med å få opprettet tariffavtaler i alle frisørsalongene hvor vi har medlemmer.

En tariffavtale regulerer frisørers lønns- og arbeidsvilkår og gir trygge, forutsigbare rammer. Med bedre lønns- og arbeidsvilkår vil yrkeskarrieren til frisørene kunne forlenges.

Skal du klippe deg? Gå til en frisør med tariffavtale!

Oppfordre gjerne folk du kjenner til å bruke en frisør med tariffavtale.

I tillegg til Head Frisør Larvik finner du resten av frisørsalongene som har inngått tariffavtale i vår oversikt.