God sommer!

God sommer

God sommer (Foto: Fauzia Hussain-Wiik)

Sommerhilsen fra fagforeningen og en liten oppsummering for 1. halvåret 2023 og kommende aktiviteter.

18.07.2023 av Fauzia Hussain-Wiik
Sist oppdatert: 18.07.2023

Kjære alle våre flotte medlemmer.

Det er mange som er allerede på ferie eller skal på ferie. Vi håper at alle som skal ha fri, nyter ferien og lader batterier og alle dere som er på jobb i fellesferien mens andre har fri, håper dere får rolige dager på jobb og takk for den jobben dere gjør mens vi andre har fri.

Jeg vil takke hver og en av dere for den jobben alle dere gjør hver eneste dag. Vi er et forbund som vokser og organiserer alle yrkesgrupper. Noen viktige gjennomslag der vår fagforening har gitt innspill og har vært aktive på er oppgavedeling på sjukehuset. Det er takket være dere og deres erfaringer at helsepersonellkommisjonens rapport viser at det er oppgavedelingen som er nøkkelen og fremtiden.

Fagforeningen gjennomførte årsmøtet 2023 26. januar 2023. Protokollen legges under filer på våre hjemmeider: Innkalling Årsmøte 2023 (fagforbundet.no)

Det har vært mange aktiviteter ute på arbeidsplassene, fagforeningen har prøvd å besøke mange avdelinger men det er ikke alle steder vi har rukket å besøke.

Vi har hatt stor aktivitet på avdelingene med medlemsmøter, valg/gjenvalg av tillitsvalgte, kurs og konferanser alle har deltatt på samt tillitsvalgtsamlingene. Fagforbundet Helse Bergen har godt skolerte tillitsvalgte som er vår viktigste medlemsfordel og alt dette takket være dere ute på arbeidsplassene.  vi har fått 11 nye tillitsvalgte i våren og gjennomført 14 medlemsmøter på avdelingene. Dette er veldig bra!

Lønnsoppgjøret for Helse Bergen, Helse Vest IKT, Sjukehusapotekene, Sykehusinnkjøp, Haraldsplass Diakonale Sykehus og Solli sykehus  er ferdig.  Det gjenstår fortsatt lønnsoppgjør for Frelsesarmeen, rusomsorgen.

Det vil bli gjennomført merkefest for jubilanter 25- år og 40- års medlemskap den 28. september. Vi feirer da de som hadde jubileum i 2021 og 2022, medlemmer som har junileum har allerede fått invitasjonen hjem :)

Fagforeningskontoret holdes stengt i perioden (24. juli - 13. august)

Har dere spørsmål om lov- og avtaleverk, ta kontakt med din tillitsvalgt.Våre tillitsvalgtlister er oppdatert følg lenken under hvis du vil ha kontakt med din tillitsvalgt. se lenken under:

Tillitsvalgte (fagforbundet.no)

Er det andre spørsmål som haster så kontakt nestleder, Trond Larsen tlf. 93031934 eller epost: tlarsenhds@gmail.com

Jeg sjekker epost sporadisk, er det noe som haster veldig, kontakt meg på enten telefon: 98495793 eller epost: avd081.leder@fagforening.fagforbundet.no

Hilsen Fauzia Hussain-Wiik ( på vegne av styret)