Forhandlingsstart i andre lønnsoppgjør utsettes

I STREIK: Det er streik i LO/NHO-oppgjøret. Her er Fagforbundets leder, Mette Nord sammen med LO-leder Peggy Hessen Følsvik og Fellesforbundet-leder Jørn Eggum. (Foto: Arash Nejad/Nyebilder/LO)

Forhandlingene i kommunesektoren og i Spekter utsettes på grunn av streiken i privat sektor.

17.04.2023 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 20.04.2023

Forhandlingsstart i kommunesektoren utsettes

Partene i lønnsoppgjøret i kommunesektoren er i dag blitt enige om inntil videre å utsette den planlagte forhandlingsstarten torsdag 20. april, på grunn av streiken i frontfaget.

Partene i KS-tariffområde er KS og forhandlingssammenslutningene LO Kommune, Unio kommune, YS- K og Akademikerne-kommune.

Spekter-oppgjøret utsettes

På grunn av streiken i privat sektor er også lønnsforhandlingene for over 50.000 medlemmer i LOs forbund i Spekter-området utsatt på ubestemt tid.