Nytt fylkesstyre i Fagforbundet Innlandet

Det nyvalgte fylkesstyret valgt på Fylkesmøtet 8. - 9. mars

Det nyvalgte fylkesstyret valgt på Fylkesmøtet 8. - 9. mars (Foto: Annette Rud Jensen)

Fagforbundet Innlandet avholdt den 8. - 9. - mars 2023 sitt Fylkesmøte på Scandic Lillehammer, hvor det ble fattet gode vedtak for det kommende året, i tillegg til at det ble avholdt valg.

28.03.2023 av Karianne Sten Solheim
Sist oppdatert: 04.04.2023

Et av vedtakene vi kan nevne er at Fagforbundet Innlandet nå har gått inn i et nytt 2 års solidaritetsprosjekt som bidrar med 10 kr pr yrkesaktivt medlem i Fagforbundet Innlandet til norsk folkehjelps program i Ukraina som er rettet mot voldsutsatte kvinner og deres barn. De ukrainske organisasjonene setter opp det som kalles «safe spaces» altså steder der voldsutsatte kvinner, ungdom og barn kan være trygge, få emosjonell, sosial og praktisk støtte og hjelp.

Det ble også avholdt valg av nytt fylkesstyre med yrkesseksjonstyrer og utvalg.

Det nye fylkesstyret består nå av:

Leder Karianne Sten Solheim
Nestleder Anders Kollmar-Dæhlin
Opplæringsansvarlig Marte Kravdal
Ungdomstillitsvalgt Anna Linnea Steen
Uføre- og pensjonisttillitsvalgt Karin M Mathisen
Yrkesseksjonsleder helse og sosial Else Karin Jakobsen
Yrkesseksjonsleder kirke, kultur og oppvekst Marianne Brattsveen
Yrkesseksjonsleder samferdsel og teknisk Jan Helge Røysheim
Yrkesseksjonsleder kontor og administrasjon Turid Granum
Styremedlem Ingeborg B. Nordli
Styremedlem Stig Arild Bergersen
Styremedlem Ragnhild Kvale
Styremedlem Lars Standerholen
Styremedlem Jørn Stensbak
Styremedlem Bjarne Granli
Styremedlem Marthe Ingeborg Myhre
Styremedlem Ola Skjønsberg

I 2022 hadde hele 25 fagforeninger nådd sitt vervemål.  De 25 fikk utdelt diplom fra fylkeskretsen.

På andre dag  stoi valgkamp i fokus.  Fylkesmøtet fikk besøk av flere av partiene som stiller på fylkestinget til høstens valg. Det er viktig at Fagforbundet i god dialog med politiske partier fremmer, politikk som er viktig for våre medlemmer og som er vedtatt i vårt handlingsprogram i forbindelse med kommune og fylkestingsvalget i 2023.