Nyvalgt styremedlem i Fagforbundet Pleie og Omsorg Oslo

Sarah Bashir tillitsvalgt Lovisenberg omsorg og nyvalgt medlem i fagforeningsstyret (Foto: Bashiruddin Khawaja/Fagforbundet Pleie og Omsorg Oslo)

Sarah Bashir tillitsvalgt i Lovisenberg Omsorg , har vært på sitt første styremøte i fagforeningsstyret. Les hva hun syns om det!

16.02.2023 av Bashiruddin Khawaja
Sist oppdatert: 16.02.2023

Hvor lenge har du vært tillitsvalgt Sarah?

Jeg ble valgt som tillitsvalgt 18 mai 2020, ca 3 år.

Hva var det som fikk deg til å ta på deg dette vervet?

Det var kollegaer som oppfordret meg til å bli tillitsvalgt . Det passet meg bra akkurat når jeg ble spurt fordi jeg trengte å utfordre meg selv.

Hva syns du er mest givende eller utfordrende ved vervet som tillitsvalgt?

Det som er mest givende er at vi kjemper for våre medlemmer.

Du har på årsmøtet i år blitt valgt inn i styret i Fagforbundet Pleie og Omsorg Oslo og har akkurat vært på din første styrekonferanse. Hvordan syns du det har vært?

Det har vært lærerikt og spennende. Gleder meg til å jobbe videre med denne gjengen.

Hva tenker du at du kan tilføre styret i fagforeningen?

Det at jeg har direkte kontakt med medlemmene på arbeidsplassen og vet hvor skoen trykker. Dermed vil jeg være  en stemme for medlemmene i ideell sektor.

Hva tenker du er de største utfordringene for vår sektor i årene som kommer?

Med en eldrebølge som er på vei og eldre som nå bor lengere hjemme,  det vil gjøre at de eldre kommer sykere når de først kommer på et sykehjem. Vi bør jobbe for  at helsepersonell har nok kompetanse og ikke minst at det er nok folk på jobb som kan ta seg av dem. Det er mye snakk om  kompetanseheving og oppgavedeling i media, dette er noe vi bør satse på fremover.