Meklinga i NHO 453 fortsetter

Forhandlingsdelegasjonen fra Fagforbundet og FO. f.v.: Morten Danielsen (tillitsvalgt, Frelsesarmeen), Anders Helgesen (FO), Arild Ræder Norberg (tillitsvalgt Blindeforbundet), Stian Bryde-Erichsen (Fagforbundet), Arne Løseth (Fagforbundet), Ole Henrik Kråkenes (FO), Per Egil Johansen (Fagforbundet), Anne Green Nilsen (fFagforbundet), Kai Nygård (Fagforbundet) og Stein Gunnar Knutsen (Tillitsvalgt Human Care Ung AS) (Foto: Ingvild Hunsrød / Fagforbundet)

Tirsdag 31. januar møtte partene til mekling hos Riksmekleren. Det skal mekles i to dager.

31.01.2023 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 02.02.2023

Avtalen (NHO 453) gjelder ansatte i blant annet behandlingsinstitusjoner innen barnevern, omsorg, men også ideelle organisasjoner som Frelsesarmeen, virksomheter i Bymisjonen, Blindeforbundet og Aurora kino.

28.november ble det brudd i forhandlingene med NHO i årets hovedoppgjør i NHO 453.

Tirsdag 31. januar møttes partene til mekling hos Riksmekleren, og skal holde på i to dager. Meklingsfristen er 1. februar 2023 kl. 24:00.

Fagforbundet og FO meldte plassfratredelse for 37 medlemmer fredag 27. januar. Det betyr at disse går ut i streik fra arbeidstidens begynnelse 2. februar 2023 dersom meklinga ikke fører fram.

Her finner du mer om lønnsoppgjøret, lønnstabeller og avtaler for NHO 453