Lønnsforhandlingene for FUS-barnehagene i gang

Seint, men godt - forhandlingene for hovedoppgjøret 2022 i FUS-barnehagene er i gang. Forhandlingslederne fv. Eli Sævareid (FUS), Karianne Hansen Heien (Fagforbundet), Anne-Dorthe Nodland Aasen (Utdanningsforbundet) og Christine Svendsen (Delta). (Foto: Ellisiv Solskinnsbakk)

Endelig er forhandlingene i hovedoppgjøret 2022 for FUS-barnehagene i gang. Forhandlingene foregår mellom FUS på arbeidsgiversida og Fagforbundet, Utdanningsforbundet og Delta på arbeidstakersiden.

06.01.2023 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 10.01.2023

OPPDATERT 10. januar: Forhandlinger pågår fortsatt

Forhandlingene vil blant annet dreie seg om innføring av Fellesordningen for AFP.

- Vi krever at de ansatte omfattet av hovedtariffavtalen tilsluttes Fellesordningen for AFP, sier forhandlingslederne Karianne Hansen Heien, Fagforbundet, Anne-Dorthe Nodland Aasen, Utdanningsforbundet, og Christine Svendsen, Delta.

Ellers foreligger økonomiske krav på linje med andre tariffområder i barnehagesektoren, samt endringer i fellesbestemmelsene. Hovedavtalen forhandles samtidig, og det er fremmet krav knyttet til hovedtillitsvalgt i konsernet.

OPPDATERT: Forhandlingene fortsetter mandag 09. januar.