Dette er Tiril, hun er divisjonstillitsvalgt ved Sykehuset innlandet, Elverum

Tiril - divisjonstillitsvalgt ved SI Elverum

Tiril - divisjonstillitsvalgt ved SI Elverum (Foto: Annette Rud)

For å bli bedre kjent med Tiril, har vi stilt henne noen spørsmål og bedt henne fortelle litt mer om seg selv, og sitt engasjement som divisjonstillitsvalgt ved barne- og ungdomsavdelingen på Sykehuset Innlandet, Elverum

02.11.2022 av Annette Rud
Sist oppdatert: 02.11.2022

Jeg er Tiril, Oslojente bosatt på Flisa

Jeg er ansatt som sykepleier på barne- og ungdomsavdelingen på SI Elverum, og er for tiden divisjonstillitsvalgt for Fagforbundet.

Jeg har alltid vært organisert i et LO forbund, og da jeg begynte på sykepleien - ble det Fagforbundet jeg nå hører til. Jeg er opptatt av at alle skal bli hørt, og at for at vi skal kunne mene noe, må vi også være villige til å ta på oss ulike verv. Det er mye å lære og mye å sette seg inn, så organisasjonslivet blir på mange måter også en hobby.

For meg er det viktig at vi bevisstgjøres på at alle er ansvarlig for å ha det best mulig på sin egen arbeidsplass. Det finnes mange lover og avtaler som regulerer arbeidslivet, både for arbeidsgivere og for arbeidstakere. Jeg har et ønske om at alle skal kjenne til sine rettigheter, men samtidig vite hva som forventes av oss.

Fagforbundet er store fordi vi organiserer så mange ulike yrkesgrupper. Det er også vår styrke. Vi må stå sammen og sørge for at vi opprettholder og forbedrer arbeidsvilkårene vi har i dag. Hvis ikke kan vi risikere å miste goder mange i dag tar for gitt.

Hvis man jobber på en avdeling hvor mange er organisert, blir det lettere at man som ny, blir med i samme organisasjon. Det er nødvendig å organisere seg, for at vi skal få tariffmakt slik at vi beholder godene våre i arbeidslivet.

Mitt beste tips er at du organiserer deg!