Dette er Kristine, hun er tillitsvalgt og dyrepleier

Kristine Siljuberg Motrøen, tillitsvalgt på AniCura Elverum Dyrehospital

Kristine Siljuberg Motrøen, tillitsvalgt på AniCura Elverum Dyrehospital (Foto: Annette Rud. Fagforbundet Innlandet)

For å bli bedre kjent med Kristine, har vi stilt henne noen spørsmål og bedt henne fortelle litt mer om seg selv, og sitt engasjement som tillitsvalgt hos AniCura Elverum Dyrehospital

28.10.2022 av Annette Rud
Sist oppdatert: 28.10.2022

Mitt navn er Kristine Siljuberg Motrøen og er 26 år gammel.

Jeg er utdannet som Autorisert Dyrepleier på Nord Universitet i Bodø og jobber som Dyrepleier på AniCura Elverum Dyrehospital. Jeg var ferdig utdannet i 2018 og har jobbet på AniCura Elverum siden 2019. Utenfor jobb er jeg veldig glad i hund og trener aktivt med mine to hunder i flere ting, men det går mest i Rallylydighet, Agility og spor.

Jeg ble medlem av Fagforbundet da jeg synes det er viktig å være en del av et samhold. Det føles trygt å være en del av en større gruppe. Jeg ble tillitsvalgt fordi det ble ønsket på min arbeidsplass, og fordi jeg synes det er en viktig rolle i arbeidslivet. Det er viktig at det er en tillitsvalgt som alle føler de kan komme til om det skulle være noe de har på hjertet.

Min hjertesak i forhold til jobb er å heve Dyrepleier yrket. Både med tanke på lønnsnivå, og generelt vilkår og status. Det er ikke så mange år siden Autorisert Dyrepleier ble en beskyttet tittel og det er mange som ikke vet hva en Dyrepleier er eller gjør. Jeg ønsker å heve kunnskapen til folk om hva vi faktisk er og gjør på en klinikk. Jeg tror dette er er viktig steg videre.

Jeg tror Fagforbundet er den organisasjonen med flest medlemmer fordi det er en veldig velkjent og trygg organisasjon. Den er synlig, har et godt omdømme og styrke på grunn av størrelsen.
Og gode vilkår på feks innboforsikring, forsikringer ellers og på tilgjengeligheten for hjelp dersom det skulle være noe.

Jeg tror det er viktig med synlighet og informasjon til de som jobber i klinikk. Både om hva det faktisk er å være medlem i en fagforening og hva slags goder man kan ha god nytte av dersom det skulle skje noe. Det er ikke lett å stå imot arbeidsgiver alene dersom det skulle skje noe, men om man har fagforeningen i ryggen vil man få mye god hjelp. Det er også viktig at flertallet av Dyrepleier og klinikkassistenter er medlemmer i samme forening for at Fagforbundet skal få den styrken de trenger for å kjempe for oss.

Fagforbundet Innlandet takker Kristine for hennes engasjement, og hennes gode arbeid som tillitsvalgt på arbeidsplassen. Vår største medlemsfordel er gode tillitsvalgte, og sammen står vi sterkere i fellesskapet.