Ønsker økt anerkjennelse av ledelse som fag

Yrkesseksjonsleder i Fagforbundet Nordland_Yrkesseksjon kontor og administrasjon (Foto: Rena.no)

05.10.2022
Sist oppdatert: 05.10.2022

Det er viktig for Fagforbundet å organisere ledere, sier Guro Myklebust som er yrkesseksjonsleder i Fagforbundet Nordland. "For det første så er ledere også arbeidstakere, med utfordringer og behov for støtte og bistand i arbeidsforholdet. Ofte kan man tenke på ledere kun i sin rolle som arbeidsgiver, men ledere – enten det er en renholdsleder, kontorleder, SFO-leder eller leder på Nav, så er ledere også i en arbeidstakerrolle" Hun ønsker mer fokus på ledelse som fag og håper at Fagforbundet vil verve og ivareta enda flere ledere enn i dag.

Les hele uttalelsen fra Fagforbundet Nordland her