Presentasjon av medlem Ingar Persen

Medlem av Fagforbundet Alta

Medlem av Fagforbundet Alta (Foto: Fagforbundet Finnmark)

I dag møter vi Ingar Persen 38, jobber som Miljøveileder ved Komsa skole i Alta, såkalt «Basen».

23.06.2022
Sist oppdatert: 23.06.2022

Ingar har vært ansatt ved "Basen" de siste 4 år. Her går elever med forskjellige bistands behov. En jobb han stortrives i, ved at man får følge med utviklingen av elevene og en tettere oppfølging av elevene i forhold til et vanlig klasserom. De er i basseng og gårdsbesøk samt bålturer når været tillater det. Ingar ble medlem av fagforbundet for ca 4 år siden, han ble oppfordret av andre arbeidstakere til og organisere seg, noe han ikke angrer ikke selv om han ikke har hatt behov for hjelp av fagforbundet. Ingar vil nevne forsikringsvilkårene som fagforbundet har, som ett stort pluss. Før Ingar kom til Komsa skole jobbet han som pedagogisk leder ved en barnehage. Fritiden bruker Ingar til å kose seg med sine 2 barn, kone og hund. I disse dager er det litt hektisk i klasserommene på skolen, bøker skal innleveres før sommerferien, så når skoleklokken ringer, må han dra. Ingar vil ønske andre medlemmer en god og varm sommer.

Intervjuet av Isak Eira Thomassen
Leder YKKO, Fagforbundet Finnmark