1 mai frokost 2022

Frokost 2022

Frokost 2022 (Foto: Dorthea Bråten)

Endelig fikk vi feire 1 mai igjen.

07.05.2022 av Dorthea Bråten
Sist oppdatert: 07.05.2022

Frokosten var kjempekoselig. Det ble holdt tale av leder Siri Follerås, vi sang, og det var utlodning til Fagforbundets barneby i Angola. Fagforbundet Pleie og Omsorg Oslo takker alle som var med på  feiring.

Her går 061 stolt rundt i Oslos Gater
Her går 061 stolt rundt i Oslos Gater (Foto: Stig Bakke)

Det var flere barn som var med på årets feiring. Solidaritet var et tema for barna. De koste seg med pølser, is og fargelegging.  Barna fikk tilbud om ansiktsmaling, hvor flere ville ha Fagforbundets logo malt på kinnet.

6 ivrige barn som enter på å gå i tog
6 ivrige barn som gjør seg klar på å gå i tog (Foto: Edita B. Khawaja)

Barna var med i 1. mai toget og begynte å komme med sine egne krav: De ropte ut «Vi vil ha 3 måneders sommer ferie». Etter hvert i 1. mai toget ble de med å rope av full hals:  «FASTE STILLINGER NÅ».

Selv de yngste kreve heltidsjobber i stedet for deltidsjobber
Selv de yngste kreve heltidsjobber i stedet for deltidsjobber (Foto: Tri Nguyen Dinh (Fri Fagbevegelse))

Deltidsstillinger må bort. Vi må få vekk ufrivillig deltid nå. Fagforbundet krever hele faste stillinger til alle som ønsker det. Dette er viktig nå, og det er like viktig for våre barns fremtid i yrkeslivet