Tariffoppgjøret for LO Finans er i gang

Finansoppgjøret er i gang. LOs forhandlingsleder og leder av HK Norge, Christopher Beckham , overleverer kravdokumentet til leder av Finans Norge, Runa Opdal Kerr. (Foto: Alf Ragnar Olsen, Posthornet)

Fagforbundet Post og finans, sammen med HK Norge er i gang med lønnsforhandlingene med Finans Norge.

20.04.2022
Sist oppdatert: 10.01.2023

I dag, 20. april, møttes arbeidsgiver- og arbeidstakerdelegasjonene. Forhandlingene skal foregå onsdag og torsdag denne uka.

– Vi venter forhandlinger som gir et resultat på linje med frontfaget, og vi er opptatt av alle medlemmene får en reallønnsøkning. Derfor vil vi at mest mulig av tilleggene skal gis sentralt, sier leder av forhandlingsdelegasjonen og leder i HK i Norge, Christopher Beckham.

Frontfaget endte med en samlet ramme for oppgjøret på 3,7 prosent.

– Lønn, kompetanse og hjemmekontor er tre ting våre medlemmer er opptatt av, sier Cathrine Ertsås, nestleder i Fagforbundet Post og finans.

Mer informasjon kommer når resultatet av forhandlingene er klart.