Ny samarbeidsavtale med Pensjonistforbundet på plass

Bladet Pensjonisten - en populær medlemsfordel også blant Fagforbundets pensjonistmedlemmer. (Foto: Skjermdump fra pensjonistforbundet.no)

Etter en periode med uenighet om avtalen mellom forbundene, har nå Fagforbundet og Pensjonistforbundet kommet til enighet om en ny samarbeidsavtale. Pensjonistmedlemmene i Fagforbundet beholder de samme fordelene som før.

30.03.2022 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 31.03.2022

Avtalen er nå signert. Dermed er alle pensjonistmedlemmer i Fagforbundet fortsatt medlemmer i det nasjonale ledd i Pensjonistforbundet. Fagforbundets leder, Mette Nord, er fornøyd med videreføringen.

Mette Nord.
Foto: Birgit Dannenberg

- Med denne avtalen videreføres medlemsfordelene Fagforbundets kollektivt innmeldte pensjonistmedlemmer har, som før. Det vil si at Pensjonisten blir tilsendt i papirutgave og at det fortsatt blir tilgang til Pensjonistforbundets rabattavtaler som gir medlemmer reduserte priser på en mengde varer og tjenester. Jeg er veldig glad for at vi er kommet til enighet om ny samarbeidsavtale med Pensjonistforbundet, sier Mette Nord.

Beklager uklare signaler

Fagforbundet ser fram til å fortsette et samspill som styrker begge parter.

- Vi beklager den usikkerhet som er skapt blant våre pensjonister på grunn av at vi siden januar har hatt en uenighet med Pensjonistforbundet om forståelsen av ny samarbeidsavtale som ble fremforhandlet før jul i fjor. Men nå ser vi framover. Fra Fagforbundets side vil vi satse på et forsterket samarbeid med Pensjonistforbundet. Våre pensjonistmedlemmer er viktige for Fagforbundet, og vi ønsker å ta godt vare på dem. Gjennom samarbeidsavtalen bidrar vi til at Pensjonistforbundet fortsatt blir en slagkraftig interesseorganisasjon. Dette kommer våre 130 000 pensjonister til gode, sier Mette Nord.