Full forvirring om medlemsfordeler blant pensjonist-medlemmer

(Foto: Andrey Popov / Mostphotos)

I januar mottok Fagforbundets pensjonistmedlemmer et brev fra Pensjonistforbundet, med beskjed om at flere fordeler fra samarbeidsavtalen mellom våre to forbund opphører. Brevet kom overraskende på Fagforbundet og leder Mette Nord har nå sendt ut et brev til pensjonistmedlemmene, med forsikring om at det jobbes for å løse saken.

23.02.2022 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 30.03.2022

Fagforbundet er den største av organisasjonene som er kollektivt tilsluttet Pensjonistforbundet, med en samarbeidsavtale som oppdateres årlig. Samarbeidet har vart i over 20 år. Fagforbundets pensjonistmedlemmer har vært kollektivt innmeldt i Pensjonistforbundet med samme tilgang på medlemsfordeler som individuelle medlemmer. En av de populære fordelene er å motta bladet Pensjonisten i posten. I brevet fra Pensjonistforbundet står det at blant annet denne ordningen opphører for våre medlemmer. Nå hersker det full forvirring om hva som gjelder.

Beklagelig

Fagforbundet mener at brevet fra Pensjonistforbundet er et klart brudd på samarbeidsavtalen, og har gjort det kjent for Pensjonistforbundets ledelse.

Det er sterkt beklagelig at du har mottatt nevnte brev fra Pensjonistforbundet. Fagforbundet og Pensjonistforbundet ble like før jul i fjor enige om en ny samarbeidsavtale. I forhandlinger om ny avtale har endringer i innhold i ditt medlemskap i Pensjonistforbundet ikke vært tema, skriver Mette Nord i brevet.

Se hele brevet fra Mette Nord (under)