Gratulerer med dagen sosialarbeidere

Sosialarbeider dagen 15. mars.

15.03.2022 av Fagforbundet
Sist oppdatert: 15.03.2022

Kjære sosialarbeider.

GRATULERER MED DAGEN!

I dag, den 15. mars, er den internasjonale sosialarbeiderdagen. Denne dagen markeres verden over, hvert eneste år, på den 3. tirsdagen i mars.

Fagforbundet ønsker å takke akkurat deg, for den viktige jobben du gjør som sosialarbeider. Sosialarbeideren jobber med mennesker i ulike faser og livssituasjoner.

Du har tatt på deg et av de viktigste samfunnsoppdragene vi har. Du står på hver dag for å gjøre livene til andre mennesker bedre, og så meningsfulle som mulig.

Vi finner deg blant annet i eldreomsorgen, i spesialisthelsetjenesten, på skoler, i barnehager, på NAV, på barnehjem, på ungdomsinstitusjoner, fritidsklubber og som personligassistent. Du er å finne på samtlige arenaer, innenfor det kommunale, statlige, private ideelle, private kommersielle, der mennesker i alle aldre, og ulike livssituasjoner blir tatt hånd om. Du står på hver eneste dag for at alle som trenger deg, der du er, skal oppleve seg godt ivaretatt av samfunnet de lever i.

Fagforbundet vil bruke sine ressurser på deg, slik at du kan bruke dine ressurser på menneskene du hjelper, og på faget du utøver. Fagforbundet vil kjempe for din lønn, og for at dine arbeidsvilkår er best mulig. Vi gir deg mer enn gjerne faglig påfyll også. Alt dette gjør vi ved blant annet å forhandle lønna di, sørge for at din profesjon, yrkesutdanning eller formalkompetanse blir synliggjort på alle arenaer, der vi mener man skal vite om akkurat deg, og den jobben du gjør. Vi forsøker å lage kurs og konferanser du kan ha nytte av. Vi nevner deg hos din egen arbeidsgiver, og vi nevner deg i departementer og på stortinget. Du er viktig, og vi forteller alle nettopp det!

Du er alltid velkommen til å ta kontakt med Fagforbundet. Snakk med din lokale tillitsvalgt, eller kontakt oss på andre måter, om du har spørsmål knyttet til arbeidslivet eller ditt medlemskap hos oss.

Et stort HURRA for deg, og lykke til med arbeidet ditt fremover!

Beste hilsen

Fagforbundet

Yrkesseksjon helse og sosial.