Fagforeningsleder oppfordrer alle som kan til å møte opp å ta vaksinen!

Sykehusene har utfordringer på kort og lang sikt. Og vi skal jobbe for begge deler. Det er fortsatt pandemi og det haster.

04.01.2022 av Fagforbundet Helse Bergen
Sist oppdatert: 04.01.2022

Det er fortsatt pandemi og mye smitte i samfunnet.
Pandemi eller ikke så er det grunnleggende lav bemanning på sykehusene som skaper ekstra hektisk situasjon nå.

Dette er en langsiktig utfordring som må løses ved å ha god kontakt med nye regjeringen og Stortinget. Regjeringen har allerede bevilget flere millioner til sykehusene.

Men akkurat nå så haster det, våre medlemmer er slitne og mange oppgaver må legges til side som vil koste sykehuset og samfunnet masse penger.

Vår fagforeningsleder i Fagforbundet Helse Bergen, Fauzia Hussain-Wiik oppfordrer alle som kan, til å møte opp og ta vaksinen, enten om det er din 1.dose, 2.dose eller 3.dose.

Vi er heldige i Norge som ikke har mangel på vaksiner og det er helt gratis. Man kan enkelt registrere seg på sin kommuneside og få tildelt time.

Haukeland har i disse dager åpnet opp igjen for vaksinering for ansatte. Fagforeningslederen er en av de som har reservert timen og skal ta sin 3. dose om 2 uker. Gå inn på Innsiden og reserver time.

Hun sier tilslutt:

Dette handler om et felles tak. Alle tiltak og begrensninger i samfunnet vårt er en stor belastning for oss alle. Jeg gjør dette for fellesskapet, dette handler om hele samfunnet og derfor oppfordrer jeg alle som kan til å TA VAKSINEN!