Dagens medlem Ørjan Nicolaisen

En viktig medarbeider i Porsanger

14.12.2021 av Roy Johannessen
Sist oppdatert: 14.12.2021

Ørjan jobber i hel stilling ved teknisk drift i Porsanger kommune med hovedarbeidsområde vintervedlikehold av kommunale veier, og annet forefallende arbeid på den lyse årstiden. Har også ansvar og oppfølging av vedlikehold av alle kommunale veien hele året.

Jobber i deltidsstilling i Porsanger brann og redning som sjåfør og røykdykkerleder.

Tillitsvalgt hvor og hvilken type TV: Plasstillitsvalgt i Porsanger brann og redning

Hvor lenge har du vært TV: Nyvalgt i august 2021.

Hva var det som gjorde at du ble tillitsvalgt: Bidra til et godt arbeidsmiljø, være med å bringe brannvesenet inn i fremtiden. Sørge til at arbeidstakernes rettigheter blir ivaretatt.

Kan du beskrive hvordan det er å være tillitsvalgt: Mye å sette seg inn i først. Har også fått mange henvendelser fra medlemmene. Så har noen saker å følge opp.

Har du noen hjertesaker: Brenner for beredskapen

Ser du noen utfordringer med det å være tillitsvalgt: Liten budsjett til beredskapen som er med på å skape uro i organisasjonen. Større press på mannskapene da det er usikkert hvor mange konstabler som kan møte ved alarm.

Hva er det som engasjerer deg i samfunnet: Alle skal få den hjelpen de har krav på. Uavhengig hvor de står i samfunnet.

Tillitsvalgt rollen opp mot familien, går det bra: Bor alene så det er ingen utfordring med tillitsvalgtrollen

Når ble du medlem Fagforbundet: 2018

Andre ting enn Fagforbundet som er engasjerende og interessant: Stort fokus på trening, mye på grunn av jobben som røykdykker.

Intervjuer Roy Johannessen