Digitalt fagseminar

Fagforbundet Finnmark inviterer til digitalt fagseminar med tema forebygging av vold, trusler og trakassering for alle medlemmer i Yrkesseksjonene Kontor og administrasjon, Kirke- kultur og oppvekst og Helse og sosial.

03.11.2021 av Elin Severinsen
Sist oppdatert: 03.11.2021

Innhold:

• Arbeidssituasjoner der ansatte kan møte vold, trusler og trakassering
  • Forståelse for grunnleggende krisehåndtering
  • Hvordan man kan yte service, gi avslag på en god måte og samtidig forebygge og håndtere komplekse og utfordrende konfliktsituasjoner
  • Konfliktforebyggende kommunikasjon
  • Profesjonell kommunikasjon
  • Faktorer som påvirker kommunikasjon
  • Flerkulturell kommunikasjon
  • Verbal og nonverbal formidling
  • Forebyggende tiltak på egen arbeidsplass, tilpasset arbeidsmiljølovens krav
  • God servicekommunikasjon, herunder konkrete teknikker for aktiv lytting
  • Vurdere risiko ved person, arbeidssituasjon og praktiske konfliktforebyggende tiltak
  • Forebygging av og møte med voldelig og/eller aggressiv adferd

Foreleser:      Ole André Bråten
Rådgiver, krise- og konfliktforsker og forfatter. Han har spesialisering innen arbeids- og organisasjonspsykologi foruten utdanning og erfaring fra forsvar og politi. Bråten har arbeidet for FN og NATO, som politioverbetjent, høgskolelektor og sensor ved Politihøgskolen.                                          Forskningsområder omfatter forhandlingspsykologi, samfunnsikkerhet og beredskap, samt forebygging av trakassering, trusler og vold i norsk arbeidsliv. Han har bred erfaring med ledelse av utrednings-, utviklings-, omstillings- og endringsprosesser.

Sted og tid: 01.12.21 på Teams
kl. 11.00 – 11.45 eller 18.00 – 18.45

Vi ber om registrering innen 22. november 2021.

Meld deg på via link:
onsdag 1. desember, kl. 11.00 – 11.45:

onsdag 1. desember, kl. 18.00 – 18.45:

Bruk en annen nettleser enn Internet Explorer, f.eks. Chrome dersom du ikke får åpnet lenken.

For å kunne åpne linken må du logge deg på med ID. Du vil motta kode på sms.
Vi ber om at du registrerer e-post adressen du vil benytte på Teams.

Ved registrering sendes kvittering på oppgitt e-postadresse.
Link til webinaret sendes ut etter påmeldingsfrist.