Stå på kamerater! Dere har hele LO-familien bak dere.

Idag var fagforeningen ved leder og nestleder ilag med og LO Stat Vestland på besøk hos våre streikende kamerater i Creo, Fagforbundet og NTL. Fagforeningen hadde med seg wienerbrød til alle på vakt og støtteuttalelse fra fagforeningen.

18.10.2021 av Fauzia Hussain-Wiik, leder Fagforbundet Helse Bergen
Sist oppdatert: 18.10.2021

Stå på kamerater!

Dere har hele LO-familien bak dere.

Våre kamerater i kultursektoren fra Fagforbundet, NTL og Creo går i sin 7. uke i streik for noe så grunnleggende som en rettferdig, livslang og kjønnsnøytral pensjon.

Det er nå opp mot 900 LO-medlemmer som er ute i streik.

Det kan synes vanskelig for motparten å forstå rettferdigheten i kravet.

Nå må Spekter sette seg ned med forhandlingsbordet og med en holdning om å løse dette til beste for

de fantastiske kulturarbeiderne våre.

Vi vet at våre kamerater elsker jobben sin og vet hvor viktig kulturlivet er for mange. Da er det veldig overraskende at arbeidsgiverne velger å stenge kulturlivet framfor å holde løftene sine.

Fagforbundet Helse Bergen vet hvor viktig det er å få støtte fra kamerater i LO.

Vi med våre 3300 medlemmer heier på dere og gir vår fulle støtte i kampen som dere tar for dere sjøl,

men også for fremtidige generasjoner.

Lik pensjon for kvinner og menn!

På vegne av hovedstyret:

Fauzia Hussain-Wiik