Reise forandret stemmeplanene

Iren Mari Luther hadde planer om å stemme i Oslo på valgdagen, men reiseplaner gjorde at hun måtte forhåndsstemme - og da ble stemmen hennes til Stortingsvalget angitt i Elverum.

21.08.2021 av Annette Rud
Sist oppdatert: 21.08.2021

Iren Mari Luther er leder av yrkesseksjon Helse og Sosial, Fagforbundets største yrkesseksjon med inntil 180.000 mddlemmer.

Hun bor i Oslo og er tilhørende Vestre Aker hvor hun ordinært skulle ha stemt ved på valgdagen 13. september. Men grunnet reise på selve valgdagen, måtte hun se på ander alternativer for bruke stemmeretten sin til Stortingsvalget.

Iren Mari Luther er fortiden delaktig under Fagforbundet Innlandet sin valgkampturne, som stod på stand i Elverum for å bedrive kampen om en ny regjering og en rødgrønn alianse. Hun benyttet dermed like så godt anlending til å forhåndsstemme ved valglokalene i Elverum. Da har hun sikret bruk av stemmeretten sin, til tross for at hun er på reise på selve valgdagen.

I forhåndsstemmeperioden fra 10. august til 10. september kan du stemme i valglokaler i hele landet.  Du finner oversikt over valglokaler og åpningstider på Kommunene sine nettsider

Bruk stemmeretten, du også!