Enighet i meklingen for Helseplattformen med Spekter

Fagforbundets forhandlingsleder Nora Hagen og nestleder Odd Haldgeir Larsen er klar for mekling med Spekter om Helseplattformen AS i 2021. (Foto: Odd Haldgeir Larsen)

Tre timer på overtid landet meklingen i Helseplattformen. Ny tariffavtale og et lønnsoppgjør med en ramme på 2,82 prosent ble resultatet for Fagforbundet.

28.06.2021 av Nils Fredrik Hansen
Sist oppdatert: 29.06.2021

- Etter å ha forhandlet i et halvt år er det bra å lande et resultat. Det kan vi bygge videre på til neste år, sier Fagforbundets nestleder Odd Haldgeir Larsen, etter at oppgjøret kom i havn tre timer på overtid natt til tirsdag 28. juni.

Fagforbundets forhandlingsleder Nora Hagen mener det er et grunnlag for å utvikle avtalen frem mot hovedoppgjøret 2022. Det skal blant annet jobbes videre med lønnsnivå, arbeidstid og reisetid.

Helseplattformen er opprettet for å lage journalløsning i midtnorske sykehus og kommuner med oppstart i 2022. Det er en offentlig eid virksomhet med langt over 200 ansatte. Virksomheten er eid av Helse Midt-Norge og Trondheim kommune.

Resultatet skal nå ut på uravstemning blant Fagforbundets medlemmer.

Les mer om resultatet i Helseplattformen AS