Stolte renholdere gjennom pandemien

Yrkesprofil - Stolte renholdere gjennom pandemien .

04.06.2021
Sist oppdatert: 04.06.2021

Hva er som gjør dere stolte av å være renholdere?

Vi føler vi legger grunnlaget for at andre skal få utført sin jobb og ikke minst ha det rent og trivelig rundt oss. Nå i pandemien er vi stolte over at vi har greid å holde smittespredningen nede og ingen av oss (så vidt oss bekjent) har blitt smittet av covid-19, selv om vi har gått i fra bygg til bygg. Vi har vært veldig nøye med bruk av smittevernutstyr og tatt smittevernet på alvor. Vi har merket oss og sett at godt renhold har vært særdeles viktig nå gjennom pandemien, noe som vi håper kan øke stoltheten på yrke vårt.

Hvorfor er dere medlemmer av fagforbundet?

Vi ønsker og ser viktigheten av å stå sammen og være en del av et felleskap. Jo flere vi er sammen, jo sterkere er vi. Det gjelder spesielt når det gjelder lønn og arbeidsvilkår. Det er en trygghet å vite at vi har en fagforening i ryggen hvis noe skulle skje på arbeidsplassen vår, å da nærheten til vår plasstillitsvalgt. Som en bonus ved det å være medlem i fagforbundet er gode forsikringsordninger.

Hvorfor er særaldergrense viktig for dere?

Særaldergrense for oss er viktig å beholde for vi har et ganske tungt fysisk yrke, noe som merkes på kroppen i det lange løp. En annen side er at det ikke er så enkelt å tilrettelegge for andre arbeidsoppgaver i renhold hvis kroppen sier stopp. Så vi håper veldig på at det ikke blir rokket ved særaldersgrensen vår!!