Frontfagsmodellen enkelt forklart!

Vi er midt i årets lønnsoppgjør, og den berykta frontfagsmodellen blir diskutert heftig. Hva er egentlig frontfagsmodellen? Hvordan fungerer den? Og hvorfor er den så bra? Dette og mer får du vite førstkommende torsdag på Fagforbundets frokostmøte.

11.05.2021 av Lars Helgerud
Sist oppdatert: 26.05.2021

Vi har vært så heldige å få med oss sosiolog, forfatter og programleder Harald Eia til å forklare frontfagsmodellen. Hvordan bidrar den til å holde forskjellene nede i Norge, og hvordan skiller den seg ut sammenligna med andre steder i verden?

I tillegg kommer sjefsøkonom i LO, Roger Bjørnstad og leder i Fagforbundet, Mette Nord, for å diskutere fordelene ved frontfagsmodellen. Temaet er spesielt viktig nå som forhandlingene i mellomoppgjøret går mot slutten, og lønna vår forhandles.

Samtalen ledes av leder for politikk- og samfunnsavdelingen i Fagforbundet, Gunn Karin Gjul.

Når og hvor?

Sendingen kan du se på Fagforbundets Facebook-side torsdag 20. mai klokken 0800. Den blir liggende ute i 14 dager.

Les mer og gå til arrangementet på Facebook