Ønsker du å leie hytte i tiden fra nå til 12. januar 2020?

Etter at vi har behandlet alle søknader som var kommet innen fristen er det nå "førstemann til mølla" fram til og med uke 2/2020.

11.05.2019
Sist oppdatert: 14.05.2019

Våren, sommeren og høsten på fjellet kan være fantastisk, og vi har hytter som ligger i flott turterreng. Det er gjerne vått i terrenget etter snøen fram til begynnelsen av juni på Oppheim og sankthans på Liset. Seinhøstes kan det være barfrost og lett å gå.

Snøen gir vanligvis skiføre på Oppheim fra november/desember mens Myrkdalen pleier å åpne i desember. På Liset er det ofte ikke skiføre før til jul. Det er gjerne skiføre på Liset til begynnelsen av mai; på Oppheim gjerne et par uker kortere. Myrkdalen pleier ha åpent til siste helg i april.

Sjekk 2019-kalenderen for å se om du finner noe ledig som passer. Helge- og høytidsdager er markert med rødt på ukedag-radene. Skolenes fridager i hht. Bergen kommunes "veiledende skoleruter" for hele 2019 er påført med grønt.

Det er enkelt å søke. Man kan benytte vanlig papirbrev, SMS, telefonoppringing, personlig oppmøte osv. De fleste (også vi!) vil imidlertid finne det greiest å sende en e-post til fagforbundet.hytter@helse-bergen.no med disse opplysningene:

• Når man ønsker å leie og hvilken hytte. Oppgi gjerne alternativer og prioritet for disse.
  • Er du medlem i Fagforbundet Helse Bergen? Medlemmer får rabatt.
  • Er du pensjonist? Pensjonister får rabatt når det ikke er skolefri, typisk fra søndag til fredag.
  • Mobiltelefonnummer til søker evt. en i reisefølget. I blant er det behov for å kontakte brukerne av hyttene.

Frist for å søke på 1. halvår 2020 (uke 3/2020 til uke 26/2020) er 31 desember 2019.

Se ellers nærmere informasjon om hyttene på "hyttesiden": http://avd081.fagforbundet.no/hytter/