9000(!) Medlemmer - En Lyckens dag

Fagforbundet Pleie og Omsorg Oslo feiret 9000 medlemmer i fagforeningen. Takk til Christian Lycke!

12.10.2018
Sist oppdatert: 21.02.2019

Feiring av medlem nummer 9000

Fagforeningen vokser og vi feiret, denne uken, medlem nummer 9000. Christian Lycke jobber i Bergsalléen 21, som for øvrig er en bolig for utviklingshemmede, i Bydel Nordre Aker. Fagforbundet 061, sammen med klubbleder og lokal tillitsvalgt, hadde funnet frem til det nyregistrerte medlemmets jobbhelg og kunne dermed overraske han med en fremragende start på arbeidshelgen.

Selve kaken og besøket fra fagforeningen kom som en overraskelse på Christian Lycke, men at Lycke syntes det var hyggelig at både han og hans kollegaer fikk nyte en kake og feire nødvendigheten av organisere seg, hersket det liten tvil om.

- Det er viktig å organisere seg, sier Lycke.

Å stå sammen nytter

Fagforbundet Pleie og Omsorg Oslo trenger hvert medlem for å kunne bli den maktfaktoren Oslo trenger i vår sektor. Fagforeningen bygger klubber i virksomhetene og klubbene bygger tillitsvalgte på arbeidsplassene, sier Håkon Kaldbast Skogtrø, hovedtillitsvalgt og klubbleder i Nordre Aker.

Håkon utdyper: - Det er når vi har sterke klubber, med tillitsvalgte på alle arbeidsplasser, at tillitsvalgte virkelig kan være en medvirkende part, med gode argumenter når det kommer til samarbeidet med arbeidsgiver. Vi skal være en medvirkende part på arbeidsplassen og jo flere vi er, desto større er vår stemme. Dessuten handler medlemsskap i Fagforbundet om tariffmakt, og den er vi avhengig av for at alle skal med. Det for at forskjellene ikke skal økes, men minskes!

Videre oppfordrer klubbleder Skogtrø alle til å organisere seg i et LO-forbund.

{insert_ep_object class="" title="" alt="" vspace="" hspace="" width="350" imageId="70270" type="image"}

f.v bak: Sheerin Paulsen (vara hovedtillitsvalgt og plasstillitsvalgt), Håkon Kaldbast Skogtrø, (hovedtillitsvalgt og klubbleder i Nordre Aker). Fremst: Christian Lycke (Medlem nr 9000)

{insert_ep_object class="" title="" alt="" vspace="" hspace="" width="350" imageId="70271" type="image"}

Christian Lycke delte ut kake til alle sine kollegaer på vakt fredag ettermiddag.