Ingen gullmedalje uten laget

Veileder hjelpepleier Terje Brekke, Silje Kjærnli, administrerende direktør i Lovisenberg Diakonale Sykehus, Tone Ikdahl og byråd for eldre, helse og arbeid, Tone Tellevik Dahl.

Silje Kjærnli vant gullmedalje i helsearbeiderfaget under Yrkes-NM i 2018. Det hadde aldri skjedd uten gode kollegaer, veiledere og støttespillere.

13.02.2019
Sist oppdatert: 21.02.2019

Familie, arbeidskolleger, veiledere, administrerende direktør og ansvarlig byråd hadde alle møtt opp for å feire NM-gullet til tidligere superlærling Silje Kjærnli. Fagforbundet Oslo, Oslo kommune og Lovisenberg Diakonale Sykehus er veldig stolte av Silje som representerer helsefagarbeideryrke på en formidabel måte. Silje er klar på at uten støtten blir alt mye vanskeligere.

Hadde du klart å vinne NM-gull uten et lag?

– Gode kollegaer, veiledere og andre støttespillere har hatt en stor betydning for meg i konkurransen. Uten dem hadde jeg ikke kunnet alt det jeg kan i dag. Jeg har lært så utrolig mye av dem som jeg har fått nyte av i konkurransen. Og uten støtten og de gode ordene hadde det nok vært vanskeligere å stille, sier Silje Kjærnli til Fagforbundet Oslo.

Går for medalje i VM

I august reiser den blide jenta til Kazan i Russland for å kjempe for VM-gull og forberedelsene er allerede i gang.

Hvordan øver du til VM?

– Nå fremover jobber jeg og treneren min med å se på mine tidligere konkurranser, for å se hva jeg kan bli bedre på. Det blir også mye lesing på fagstoff, og øving på forskjellige prosedyrer. Jeg skal også ha flere praktiske gjennomganger med og uten publikum. Det blir også mye trening hjemme på diverse, og da er det godt med en tålmodig mamma som gjerne stiller som pasient. Det blir også mye mental trening for å takle konkurransen og presset bedre, sier Silje Kjærnli.

Hva er målet i VM?

– Jeg satser på en pallplass. Det hadde vært utrolig gøy. Jeg skal i hvert fall jobbe hardt for best mulig resultat. Men det er jo selvfølgelig en seier i seg selv å ha deltatt og fullført et verdensmesterskap, sier Silje videre.

Fagforbundet Oslo ønsker Silje lykke til.

{insert_ep_object templateName="image_center" profileId="" imageId="71253" description1="" description2="" href="" type="imageTemplate"}