Kandidat Adrian Høiland

19.11.2020
Sist oppdatert: 19.11.2020

Jeg heter Adrian, er 32 år, og er født og oppvokst på Holmlia. Jeg bor nå på Bjørndal, er gift og har en sønn på 2 år.

Jeg begynte å jobbe på Furulia Omsorgsboliger som ekstravakt i 2008. Etter en stund fikk jeg helgestilling som miljøarbeider, og nå er jeg nyutdannet vernepleier. Jeg har også vært verneombud i 2 perioder, og er nå tillitsvalgt på Furulia.

Som hovedtillitsvalgt vil jeg:

* Passe på at ingen ansatte blir utnyttet av bydelen (tidspress på jobb, mister ofte matpause, for mange arbeidsoppgaver)

* Sørge for at medlemmer får den lønnen de har krav på.

* Kjempe for at det skal være trygt å si i fra dersom man opplever at brukerne vi jobber med ikke har det bra, eller har behov for mer bistand.

* Være tilgjengelig for alle medlemmer.

* Kontrollere turnuser og turnusprotokoller for å forhandle frem bedre avtaler for de ansatte.

* Gjøre informasjon lett tilgjengelig på Facebook og Workplace.

* Støtte medlemmer i møte med arbeidsgiver.

* Jobbe for at medlemmer som jobber ufrivillig deltid får høyere stillingsprosent.

* Kjempe medlemmenes saker høyere opp i Fagforbundet Pleie og Omsorg Oslo.

* Passe på at utstyret vi trenger for å gjøre jobben vår er i orden.

Jeg er god på:

* Finne og anvende lovverk og tariffavtalen

* PC (Word, Excel, Powerpoint og så videre)

* Skrive formelle krav til arbeidsgiver (stillinger, rettigheter, lønn, overtid og så videre)

Hvis dere velger meg til hovedtillitsvalgt, er alle velkomne til å ta opp små og store saker. Alle betalende medlemmer i Fagforbundet i bydel Søndre Nordstrand har krav på å bli sett og hørt.

Lykke til med valget!