Boikott Eurovision Song Contest 2019

Foreninga vedtok uttalelse om boikott på årsmøtet. Den kan du lese under. Vi oppfordrer alle som er i Oslo til å støtte opp om konserten som avholdes på Salt 18.mai kl. 17:00. https://www.facebook.com/events/410305949772445/

16.05.2019
Sist oppdatert: 23.05.2019

Israel skal være vertskap for Eurovision Song Contest (ESC). Israel utnytter skamløst Eurovision som en del av sin merkevarebygging, "Brand Israel": Den skal vise "Israels vakre ansikt" for å hvitvaske og ta oppmerksomheten bort fra landets okkupasjon av palestinerne.

Palestinske kulturinstitusjoner og kringkastingsjournalister har oppfordret medlemmene av Den europeiske kringkastingsunionen (EBU) til å boikotte Eurovision Song Contest 2019 hvis Israel skal være vertskap.

EBU burde kansellere Israels vertskap for konkurransen, og flytte den til et annet land. Urettferdighet splitter, mens å tilstrebe verdighet og menneskerettigheter forener.

Fagforbundet Helse, Sosial og Velferd, Oslo tilslutter seg en boikott av Eurovision Song Contest 2019, så lenge Israel er vertskap. Fagforbundet Helse, Sosial og Velferd, Oslo oppfordrer alle til å slutte opp om en boikott av Eurovision Song Contest 2019, så lenge Israel er vertskap.