I dag 14 februar, feirer vi 100 års jubileum for vårt forbund. I den forbindelse vil vi i Fagforbundet Ringsaker gjøre litt stas på de som har vært medlemmer lengst i vår forening.

Arthur Olsen meldte seg inn i Norsk Kommuneforbund 01.02.1959 da han begynte på Kommunekassa i gamle Furnes Kommune. Han forteller at det var 5 stk. som jobbet der da.

14.02.2020
Sist oppdatert: 14.02.2020

Senere, ved sammenslåing til storkommunen Ringsaker ble han ansatt på regnskap her, hvor det var ca. 20 ansatte. En stor overgang, sier han.

Arthur sier at det har vært en rivende utvikling på lønn og arbeidsvilkår i de årene han har vært medlem, og at det å være medlem av foreningen har vært en selvfølge for ham.

Han forteller at hans første månedslønn var på kr. 741,- brutto. Da jobbet han i bank før han begynte i Furnes kommune.

Tidlig på sekstitallet meldte han seg ut etter en konflikt om et lønnsoppgjør som foregikk sentralt, men gikk tilbake til Norsk kommuneforbund 01.01.1966, og har siden vært medlem.

Arthur Olsen har vært ansatt i Ringsaker kommune i 41 år.

Han ble pensjonist i en alder av 65 år i 2000.

Av tillitsverv var Arthur sekretær i en periode i gamle NKF i Furnes.

I NKF Ringsaker har han innehatt verv som revisor og som medlem av pensjonistutvalget.