Fagdag - Samisk kultur og identitet 24.november 2020

Fagforbundet Innlandet, yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst, inviterer sine medlemmer i Innlandet til gratis fagdag på Wood Hotell.

26.10.2020
Sist oppdatert: 27.10.2020

Målgruppe:   Ansatte i  Barnehage og skole i Innlandet.  Kurset er for medlemmer i Fagforbundet Innlandet og er gratis

Tid og sted: 24.November 2020, kl. 10.00  – 16.00, Wood hotel,  Tårnvegen 55, 2380 Brumunndal. Påmelding skjer elektronisk på Fagforbundet Innlandet sine nettsider eller på vedlagte link innen 10.november 2020.

Foreleser: Mari Helander og Anne-Lise Johnsen Swart.

Mari Helander er leder av den samiske barnehagen på Tøyen i Oslo, hun har en mangfoldig erfaringsbakgrunn knyttet til arbeid innenfor samisk organisasjonsarbeid og lang arbeidserfaring fra samiske institusjoner.

Anne-Lise Johnsen Swart her mastergrad i sosialt arbeid med vektlegging på det flerkulturelle.  Med jevne mellomrom brukes hun som gjesteforeleser på de ulike høyskolene. Da primært om temaene samisk kultur og historie, identitet og kultursensitivitet.

Anne Lise og Marie har begge over mange år undervist på barnehagelærer-utdanningen på Oslo-Met.