Webinar: Fremtidens fagarbeidere!

Det norske nærings- og samfunnslivet trenger flere fagarbeidere for å bygge den moderne velferdsstaten og en industri i verdenstoppen. Likevel er det fremdeles mange yrkesfagelever som ikke får læreplass.

11.02.2021
Sist oppdatert: 11.02.2021

Fagforbundet Innlandet og fylkestingsgruppa i Innlandet Arbeiderparti inviterer til felles webinar

Onsdag 17. februar fra kl. 19:00 til kl. 20:00 på Teams med tema: Fremtidens fagarbeidere!

Et av Innlandet Arbeiderpartis viktigste valgløfte til fylkestingsvalget i 2019 var å kunne gi en læreplassgaranti for alle som ønsker å ta et fagbrev etter Vg2. Hvordan jobber fylkestingsgruppa for å løfte yrkesfagene i Innlandet? Og hvordan kan vi sammen styrke de yrkesfaglige programmene og sørge for at arbeidslivet som venter etter fullført utdanning, er attraktivt, trygt og seriøst?

Dette og flere aktuelle spørsmål om Fremtidens fagarbeidere! kommer vi til å diskutere under dette webinaret onsdag 17.februar fra kl.19:00 til kl.20:00.

Til å innlede har vi fått med oss:
- Even Eriksen, nestleder i Utvalg for utdanning og stortingskandidat for Hedmark Arbeiderparti
- Mats Monsen, leder Fagforbundet Ung

Påmelding skjer ved å sende e-post til marit.rolstad@innlandetfylke.no

Velkommen til webinar!