Arbeidsgivers styringsrett for tillitsvalgte i offentlig sektor

Fagforbundet Innlandet inviterer til webinar 14. og 22.april 2021 med tema "Arbeidsgivers styringsrett" for tillitsvalgte i offentlige sektor.

04.03.2021
Sist oppdatert: 04.03.2021

Et ansettelsesforhold innebærer at arbeidstaker på mange måter "underlegger seg" arbeidsgiver. Dette skjer blant annet ved at arbeidsgiver gir bestemmelser og bruker sin styringsrett som den ansatte må rette seg etter.

Kurset er ett 4 timers webinar for tillitsvalgte i Fagforbundet Innlandet.

Arbeidsgivers styringsrett defineres tradisjonelt som arbeidsgivers ensidige rett til å ansette og å si opp arbeidstakere, til å lede, fordele og kontrollere arbeidet, og til å bestemme hvordan virksomheten organisatorisk og driftsmessig skal være. Styringsretten er imidlertid ikke fri.

NB! Meld på kun 1 dag.  Webinaret vil foregå på Teams

Tid:

14.April 2021 kl. 09.00-13.00 – MELD PÅ HER

22.April 2021 kl. 09.00-13.00 – MELD PÅ HER

Tillitsvalgte i offentlig sektor i Fagforbundet Innlandet.

Foreleser: Kurt O. Bjørnnes – privatpraktiserende advokat med kontor i Skudeneshavn. Han har bred erfaring i arbeidsrett; både prosedyreerfaring som advokat og som kursholder og prosessveileder. Gjennom mange år har han utviklet kurs innen ulike juridiske emner. Flere tusen deltakere fra offentlige virksomheter har deltatt på kursene hans i blant annet arbeidsrett og forvaltningsrett. Inngående kjennskap til forvaltningens funksjon og virkemåte er hans styrke. Han benytter en utpreget praktisk tilnærmingsmåte til stoffet og gjør bruk av dialog og konkrete eksempler i undervisningen.

SE VEDLAGTE KURSINVITASJON FOR MER INFORMASJON!